27 aprilie 2024
Zona zeroEu știuDespăgubiri pentru zbor anulat - ce ar trebui să știi

Despăgubiri pentru zbor anulat – ce ar trebui să știi

Foto: pixabay.com

Zborul cu avionul nu mai este un moft, ci a ajuns să fie o necesitate. Putem ajunge oriunde pe planetă, grație avionului, într-un timp mult mai scurt față de alte mijloace de transport terestre.

Astăzi, zilnic sunt operate sute de mii de zboruri între mii de aeroporturi ce sunt răspândite pe cele șapte continente ale Pământului. Se poate zbura chiar și în Antarctica.



Oamenii călătoresc cu avionul în diferite scopuri, de la interes de business, la cel de relaxare, vacanță, vizite la rude și în diferite alte scopuri etc.

Avionul este recunosc ca fiind cel mai sigur mijloc de transport folosit în mod frecvent. Această afirmație este confirmată de studiile care arată că,  în aviație, avem cele mai puține accidente și persoane decedate raportat la numărul de zboruri operate.

Cu toate că aviația funcționează în baza unor reguli stricte de siguranță, securitate și punctualitate, nu totul este perfect. Cele mai mari neplăceri apar atunci când zborurile sunt întârziate sau anulate din varii motive: de la probleme tehnice, probleme operaționale ce țin de companiile aeriene și până la motive naturale cum ar fi vremea nefavorabilă.

Dacă și voi v-ați lovit de aceste neplăceri, generate de zboruri anulate, aflați că puteți primi despăgubiri de până la 600 euro, în funcție de numeroși factori ce vă face să fiți eligibili pentru aceste compensații.

Dacă aveți zboruri programate să călătoriți în, din sau spre destinații din Uniunea Europeană, iată ce trebuie să știți și să faceți dacă vă confruntați cu zboruri anulate.

În primul rând anularea se consideră atunci când:

  • orarul inițial de zbor a fost anulat și sunteți transferat către un alt zbor planificat;
  • avionul a decolat, dar a fost obligat să se reîntoarcă pe aeroportul de plecare și ați fost transferat către alt zbor;
  • avionul aterizează pe un aeroport care nu este destinația finală indicată pe bilet, cu două excepții:
    • Ați acceptat redirecționarea (în condiții de transport comparabile și în cel mai scurt timp posibil) către aeroportul de destinație sau către orice altă destinație agreată de dumneavoastră. În acest caz, se consideră că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare.
    • Aeroportul de sosire și aeroportul de destinație deservesc același oraș sau aceeași regiune. În acest caz, se consideră că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare.

 

Dreptul la despăgubiri pentru zboruri anulate

Dacă vă confruntați cu un zbor anulat, aveți dreptul la:

  • rambursare,
  • redirecționare sau revenirea la aeroportul de plecare
  • asistență din partea unui reprezentant al companiei aeriene.

Totodată, aveți dreptul și la despăgubiri de până la 600 euro dacă ați fost informați de anularea zborului cu mai puțin de 14 zile înainte de data planificată de decolare.

  • 250 euro pentru zboruri pe distanțe sub 1500 de km – zboruri regionale și interne
  • 400 euro pentru zboruri pe distanțe între 1500-3500 km
  • 600 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere de minim 4 ore)
  • 300 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere între 3 și 4 ore)

Aveți dreptul și la alte servicii suplimentare, în cazul zborurilor anulate:

  • masă și o băutură răcoritoare (de obicei sub formă de voucher de masă);
  • accesul la un apel telefonic sau rambursarea costului apelului telefonic;
  • cazare și un taxi pentru a merge la hotel și a reveni la aeroport în caz de întârzieri mai lungi.

Puteți să solicitați aceste drepturi și despăgubiri direct la compania aeriană sau la firme autorizate. Puteți citi mai multe despre drepturile pasagerilor pentru zboruri anulate pe https://aircashback.com/ro/despagubiri-pentru-zboruri-anulate

 

Situații când companiile nu plătesc despăgubiri

Cu toate că v-ați confruntat cu un zbor anulat, sunt și situații când operatorul aerian nu trebuie să plătească despăgubiri dacă poate dovedi că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile.

Compania aeriană trebuie să dovedească acest lucru furnizând, de exemplu, extrase din jurnalele de bord sau rapoarte referitoare la incidente.

Compania trebuie să ofere aceste dovezi organismului național competent, precum și pasagerilor vizați, în conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documente.

Când companiile aeriene nu mai plătesc despăgubirile:

  • compania aeriană notifică pasagerii despre zborul anulat cu cel puțin 14 zile înainte de plecare;
  • compania aeriană notifică pasagerii cu privire la zborul anulat între una și două săptămâni înainte de plecare și redirecționează pasagerii astfel încât să poată:
    • pleca cu nu mai mult de două ore înainte de ora programată pentru zborul anulat și
    • ajunge la destinație cu nu mai mult de patru ore mai târziu decât a fost programat zborul anulat;
  • linia aeriană notifică pasagerii cu mai puțin de o săptămână înainte de plecare și redirecționează pasagerii astfel încât să poată:
    • pleca cu nu mai mult de o oră înainte de ora inițial programată pentru zborul anulat și
    • ajunge la destinație cu nu mai mult de două ore mai târziu decât a fost programat zborul anulat.
  • anularea zborului a fost cauzată de circumstanțe extraordinare care nu ar fi putut fi evitate prin orice măsură rezonabilă.
spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri