Deputatul de Bacău Ionel Floroiu a pledat, ieri, pentru înăsprirea legislaţiei care pedepseşte infracţiunile rutiere. El spune că chiar şi colegii săi care, iniţial, votaseră o lege mai îngăduitoare au recunoscut că este necesară creşterea pedepselor pentru cei ce pun în pericol vieţi pe drumurile publice.

“În fiecare zi, 20 de accidente grave iau vieţi, de multe ori nevinovate, lasă în urmă oameni mutilaţi şi familii îndoliate. Numai anul trecut, aproape 2.000 de români au murit pe drumurile publice, adică 99 de persoane decedate la un milion de locuitori. Este dublu faţă de media europeană, care este de 50 de persoane decedate la un milion de locuitori. Iar principalele cauze pentru aceste nenorociri sunt viteza, agresivitatea şi teribilismul, care au devenit boli comune pentru foarte mulţi dintre cei aflaţi la volan”, spune deputatul Floroiu.

“Vom opri această statistică neagră doar dacă luăm imediat măsuri legislative dure, care ştiu că nu vor fi pe placul unora dintre dumneavoastră. Însă suntem în Parlament ca să facem ce trebuie pentru oamenii care ne-au votat, nu ce ne place nouă personal. În primul rând, este obligatoriu să mărim foarte mult pedepsele pentru depăşirea vitezei legale, pentru consumul de alcool la volan, comportamentul periculos şi agresiv în trafic. Din punctul meu de vedere, în cazul infracţiunilor grave cu victime, să se meargă până la confiscarea mijlocului de transport, iar amenda cea mai mică să fie de 20 salarii minime pe economie. Pentru cei ce se încadrează în categoria penală, pedepsele cu închisoarea să fie cel puţin dublate faţă de cele de acum”, a mai precizat el.

Floroiu mai spune că Poliţia Rutieră are nevoie de o autoritate reală conferită de lege, care să descurajeze şi să pedepsească imediat comportamentele de-a dreptul criminale ale unor şoferi.

Fără legi clare şi uşor de aplicat, poliţiştii nu pot stopa şirul de tragedii provocat de inconştienţă şi alcool. La fel de importantă este dotarea Poliţiei cu tehnică modernă, care să permită prevenţia şi intervenţia în faţa autoturismelor dotate cu tehnologie de ultimă oră. Nu trebuie, bineînţeles, uitată asigurarea unei cantităţi suficiente de combustibil echipajelor de teren care sunt în competiţie cu bolizi scumpi.

Dar, susține Ionel Floroiu, mai este nevoie de educaţie, atât pentru cei mari, dar şi pentru cei mici. Cabinetele psihologice trebuie să-i depisteze pe doritorii de carnet cu potenţial violent şi agresiv la volan şi să nu le elibereze avizul fără tratarea reală a problemelor psihice. Şcolile de şoferi să organizeze cursuri speciale de conducere preventivă şi să informeze cursanţii despre pericolul condusului în afara regulilor. În şcoli şi în licee să devină obligatorie informarea despre buna conduită pe drumurile publice, atît ca şofer, cât şi ca pieton, astfel încât să creştem generaţii responsabile.

“Deşi eu m-am opus, s-a votat în Parlament o lege care reduce foarte mult posibilitatea Poliţiei Rutiere de a stopa inconştienţa criminală pe şosele. Este o greşeală pe care trebuie să ne-o asumăm şi să o îndreptăm cât mai repede, dacă vrem ca românii să nu mai moară nevinovaţi pe asfalt”, a mai precizat deputatul băcăuan.

Alte articole