18 mai 2024
ActualitateDe la 1 martie, relația cu Fiscul, doar online

De la 1 martie, relația cu Fiscul, doar online

De luna viitoare, toate cererile, înscrisurile sau orice alte documente vor putea fi transmise doar prin prin mijloace electronice de transmitere la distanță. Persoanele juridice, PFA-urile și profesioniștii au obligativitatea înregistrării în Spațiul Privat Virtual. Instituțiile publice vor folosi aplicația PatrimVen.

De la 1 martie, comunicările dintre contribuabili și Fisc se vor face doar online, ca un pas important în procesul de debirocratizare. Astfel, de la acel moment, devine obligatorie înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV)pentru persoanele juridice, PFA-uri și profesioniști, în vederea transmiterii exclusiv online a documentelor în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

Însă, de luna viitoare, și instituțiile și autoritățile publice centrale și locale vor fi obligate să relaționeze online cu ANAF. În acest caz, entitățile de stat vor folosi aplicația PatrimVen, și nu SPV. Obligativitatea înregistrării instituțiilor și autorităților publice în PatrimVen a fost stabilită anul trecut prin Ordonanța Guvernului 11/2021. În plus, recent, Ministerul Finanțelor a emis Ordinul 109/2022, prin care a stabilit o procedură nouă pentru înrolarea în PatrimVen.



Depozit legal de date, disponibil instantaneu

Autoritățile fiscale atenționează instituțiile și autoritățile publice să facă din timp demersurile de înregistrare în PatrimVen, astfel încât să fie evitată aglomerarea în preajma termenului din 1 martie 2022 când este posibil să fie o suprasolicitare a sistemelor informatice anterior termenului amintit. Utilizarea PatrimVen se va face în baza unui protocol de aderare care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic și descrierea interfețelor de acces la acesta. Formularul acestui protocol poate fi descărcat atât de pe site-ul Ministerului Finanțelor, cât și de pe cel al ANAF, unde pot fi găsite și instrucțiunile de completare aferente.

Aplicația oferă acces instituțiilor și autorităților publice centrale și locale la informații fiscale legate de contribuabili. Mai exact, PatrimVen furnizează autorităților și instituțiilor publice date privind conturile bancare, contribuţiile de asigurări sociale, adeverinţele de venit (anuale), cazierul fiscal, precum și informații despre veniturile lunare, despre veniturile anuale, bunuri (clădiri, terenuri, vehicule). Prin această aplicație, sunt furnizate și informații privind certificatele de atestare fiscală, date referitoare la situația fiscală sau la situația financiară, rapoarte de audit/informative etc. Practic, PatrimVen este un depozit de date în care sunt colectate, în condiții legale, informații de la autoritățile publice și de interes public, din administrația publică centrală și locală ori de la contribuabili/plătitori.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri