7 mai 2024
OpiniiEditorialDe ce România mai merge la școală?

De ce România mai merge la școală?

Nu știu alții cum sunt, dar mie-mi saltă și acum amintirea bucuros-mândră a cămășii albe de naylon, cu tot cu cravata de pionier trasă prin inelul de plastic. Și tot mă mai pișcă emoția revederii cu “tovarășa învățătoare“, pe care o asaltam chiar bucuros cu buchetul înflorat.

În aceste zile, auzim și vedem că începutul anului școlar este o apocalipsă a ineficienței și a nevoilor niciodată acoperite. De la Ministerul Educației (sinistru nume, mai bine s-ar numi Ministerul Învățăturii!!!) se tot flendurește nepriceput șandramaua părăginită pe care unii o declară vilă de lux.

Directorii de școli și primarii fac o acrobație formidabilă pentru a salva anul școlar 2022, dar birocrația le interzice strategia (e rimă sau crimă?) binefăcătoare înspre alfabetizarea eficientă a elevilor veniți dinspre părinții bulversat-neștiutori. Să fim serioși, a educa micuții României înseamnă o construcție de cel puțin 20-30 de ani, care trebuie să pornească de acasă, cu mama și tata știutori de limbă românească și cu bunul-simț ca lege a trăirii. Restul e vrăjeală de palate administrative și îmbârligare academică.

Apropo, cum toți profesorii universitari și “intelectualii“ care nu știu cum miroase o clasă de a V-a dintr-un sat dau lecții profesorilor care fac naveta de 20 de ani spre a-i educa pe cei ce mână vaca și sapă la câmp înainte și după școală? Falșii reformatori de Capitală sunt în stare să dea adevărata lumină a cunoașterii pentru copilașii care au mămăliga reîncălzită drept mic-dejun, și nu cerealele scumpe cumpărate din supermarketurile din București? Nu prea cred! Cum nu cred că tablele inteligente și tabletele la fel dă dăștepte pot suplini dăruirea știutoare de carte a dascălilor.

S-a văzut în pandemie că școala online e un nechezol educativ, care lasă în urmă doar un gust amar de neîmplinire pentru toată lumea. Da, copiii României au nevoie de educație modernă, dar modernitatea să plece de la bază – adică alfabetizare autentică în clasele primare, o minima cultură generală în gimnaziu și deschidere înspre noi domenii la liceu.

Fără această temelie, orice dotare de mileniu III, orice reașezare a materiei ori a calendarului rămân inutile. Umpleți forma cu sens adevărat și conținut util, altfel ne vom plânge și peste 10 ani că educația nu e bună!

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri