Locatarii blocului nr. 138, str. Bucegi, municipiul Bacau, imobil care se afla in proprietatea primariei, reclama ca societatea E.ON a intrerupt furnizarea energiei electrice, le-a ridicat contorul, dupa care le-a cerut sa plateasca noul contor si taxa de rebransare. Mai mult, ii obliga sa achite si o garantie care reprezinta valoarea consumului mediu pe doua luni.

Oamenii sustin ca nu e corect ca banii lor sa stea in contul E.ON fara dobânda si au cerut sa li se comunice temeiul legal: “Am luat contractul de inchiriere si m-am dus la E.ON, dar acolo mi-au cerut un vraf de copii si mi-au spus ca trebuie sa constitui un fond de garantie. De ce? Care e baza legala? Si de ce nu mi-au trimis o instiintare?”

Chiriasii sustin ca “nu exista niciun act normativ care sa prevada obligatia de a plati o garantie, ci doar un regulament intern.” E.ON ii contrazice: acest regulament este aprobat prin HG 1007/2004, deci are valoare de act normativ. In plus, banii vor sta in contul consumatorului, nu al E.ON.

PUBLICITATE

Le-a expirat contractul de inchiriere

Imobilul cu nr. 138 de pe str. Bucegi este un “bloc social”, iar locatarii au o situatie materiala modesta. Cu toate acestea, sunt la zi cu plata facturilor: “Eu nu am niciun leu datorie la curent”, afirma Maria Vântu, adaugând ca, in acest moment, suma ceruta de E.ON este uriasa pentru ea. Unii dintre chiriasi au si alte probleme: le-a expirat contractul incheiat cu Primaria Bacau si nu a fost innoit tocmai din cauza ca aveau datorii.

“Aveam o restanta de 70 de lei la intretinere, recunoaste Maria Vântu. Dupa ce am achitat-o, am depus dosarul si astept noul contract. Pentru E.ON, primaria mi-a eliberat o adeverinta.” E.ON arata ca Maria Vântu a fost notificata la finalul lunii iunie ca-i expira contractul de furnizare si ca trebuie sa prezinte un act care sa ateste dreptul de folosinta a locuintei.

“Deoarece consumatorul nu a prezentat documentele actualizate, compania noastra a fost nevoita sa sisteze furnizarea energiei electrice”, arata Sorin Munteanu, E.ON România. Li s-a spus ca rebransarea ii va costa circa 700 de lei, apoi au aflat ca trebuie sa astepte 31 de zile, ceea ce i-a infuriat si mai tare: “Eu stiu ca nu am restanta decât la salubritate, in rest, zero lei, afirma Romeo Dumitru. Dar nu inteleg ce legatura au datoriile mele catre Primarie cu E.ON-ul?”

Reprezentantii E.ON arata ca locatarii fara contract de inchiriere “nu-si justifica prezenta in spatiul locativ respectiv”, deci nu pot incheia contract cu furnizorul de energie electrica.

Regulamentul de furnizare a energiei electrice, aprobat prin HG 1007/2004, stabileste ca furnizarea energiei in cazul consumatorilor care au contract de inchiriere sau a celor carora le-a fost sistata furnizarea pentru neplata “se face si in conditiile constituirii unei garantii”.

Garantia este depusa intr-un depozit pe numele clientului, nefiind purtatoare de dobânzi. “Garantia de furnizare a energiei electrice nu are legatura cu taxele de deconectare/ reconectare, acestea reprezentând contravaloarea prestatiilor”, arata E.ON.


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

LĂSAȚI UN MESAJ