1 mai 2024
ActualitateDatele samsarilor de mașini second hand ajung la Fisc

Datele samsarilor de mașini second hand ajung la Fisc

Din această săptămână, Registrul Auto Român (RAR) a început să transmită către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) datele celor care cumpără mașini second hand din UE. Măsura a fost impusă ca urmare a numeroaselor fraude comise de cei care cumpără mașini uzate din UE. Astfel, dacă are suspiciuni în privința legalității achiziției, Fiscul poate bloca eliberarea documentelor necesare înmatriculării mașinii.

Decizia are la bază un protocol încheiat, recent, între cele două instituții și implementat la nivelul tuturor reprezentanțelor RAR din țară, în scopul prevenirii fraudelor cu TVA. „Începând cu data de 25 iulie 2022, Registrul Auto Român aplică prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.120/2021, în baza căreia a fost elaborat Protocolul încheiat cu ANAF, pentru autovehiculele utilizate care provin din state membre UE și pentru care se solicită eliberarea Cărții de Identitate a Vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării în România. Astfel, RAR eliberează CIV doar achizitorului intracomunitar, adică persoanei fizice sau juridice care a dobândit autovehiculul dintr-o țară membră UE și care este menționată în documentele de achiziție”, au transmis reprezentanții Registrului Auto Român. Potrivit ordonanței, persoana care cumpără mașini la mâna a doua din UE este și cea care trebuie să se prezinte la RAR pentru formalități, inclusiv pentru a obține CIV-ul autoturismului. Astfel, pe lângă certificatul de înmatriculare, cumpărătorul intracomunitar (sau împuternicitul legal al acestuia) va trebui să prezinte și documentele de achiziție intracomunitară, cum ar fi factura sau contractul de vânzare-cumpărare. Aceste documente trebuie prezentate la RAR într-o formă lizibilă, în original sau în copie, pentru a putea fi scanate și transmise Fiscului. Ulterior, reprezentanții RAR se vor asigura dacă solicitantul activității este achizitorul intracomunitar sau împuternicitul acestuia.

Eliberarea Cărții de Identitate a Vehiculului, suspendată 5 zile



Potrivit OG nr.78/2000, cu modificările aduse de OUG nr.120/2021, „eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere poate fi suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Procedura de eliberare a cărţii de identitate a vehiculului va fi reluată din oficiu după expirarea acestui termen”. De reținut că, înainte să elibereze cărțile de identitate, Registrul Auto Român va transmite Fiscului toate documentele pe care le primește de la persoanele care cumpără mașini second hand din UE. „În situația în care, după introducerea datelor, ANAF decide suspendarea eliberării CIV, sistemul informatic semnalizează blocarea, iar emiterea CIV va fi posibilă doar după perioada de suspendare impusă de ANAF. Solicitantul activității va fi informat de reprezentantul RAR că, pentru autovehiculul respectiv, eliberarea cărţii de identitate a fost suspendată pe o perioadă de maximum cinci zile la solicitarea motivată a ANAF, iar pentru mai multe informații poate fi contactată această autoritate”, au precizat repreentanții RAR.

 

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri