Pe perioada crizei de coronavirus, când, mai mult ca oricând, băcăuanii au folosit, în special, cardul bancar pentru a face plăți sau achiziții, au crescut și mai mult încercările de fraudare prin metoda phishing. Hackerii stau la pândă și încearcă să-i ademenească, prin tot felul de metode, pe oamenii mai puțin familiarizați cu tehnologia informației. Pe fir intră și polițiștii care atenționează populația ce trebuie să facă în astfel de cazuri.

Mulți dintre clienții băncilor au primit tot felul de mesaje electronice, de tip phishing, prin care se solicită date personale de identificare/autentificare bancară (username, coduri generate de dispozitivul Token, etc.). Trebuie spus că hackerii nu ştiu cu ce bancă lucrează destinatarul e-mailului, prin mesaje transmise la întâmplare, încercând să „pescuiască” clienţi cu cont la banca vizată de atacul cibernetic.

Banca nu cere online datele personale

Mesajele par a fi trimise de banca unde clientul știe că își are contul și, prin urmare, este tentat să răspundă hackerilor. Mai ales dacă solicitantul pretinde că este necesară „actualizarea” sau „confirmarea” datelor contului de internet banking sau ale cardului, adăugând și un un link din e-mail. Odată deschis acest link, clientul va fi direcționat către un site fictiv, unde sunt colectate datele personale de identificare bancară. De aici, dezastrul, hackerul putând face orice dorește cu contul celui care a căzut în plasă. O primă măsură au luat-o băncile care, periodic, îi înștiințează pe clienți că „nu va solicita niciodată să divulgaţi, confirmaţi sau modificaţi datele personale şi/sau date de autentificare bancară sau despre card prin accesarea unui link transmis prin e-mail, sau să accesaţi aplicaţia de internet banking printr-o adresă URL transmisă prin e-mail!”.

Pe fir, sunt mereu și polițiștii

Recent, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratul de Poliție Județean au încheiat o campanie pentru prevenirea infracțiunilor comise prin sisteme informatice și mijloace de plată electronice. S-a încercat să sensibilizarea publicului, astfel încât oamenii să nu cadă în plasa hackerilor, oferindu-le sfaturi despre cum se pot proteja în mediul online. Astfel, băcăuanii au aflat pașii simpli care pot fi făcuți pentru protejarea datelor personale, financiare și profesionale, precum și câteva dintre modalitățile de fraude ce pot apărea în mediul online.



PUBLICITATE