4 mai 2024
CulturăConcert Piaf

AVANCRONICA MUZICALĂ

Concert Piaf

În această seară, Bacăul devine gazda proiectului – pilot intitulat Chanson Française „Fits cântă Piaf” ce se desfăşoară ca turneu naţional în perioada iunie 2017 – decembrie 2018. Organizator şi dirijor este Cristian Oroşanu, prezent pe multe scene ale Europei, la: Orchestre de Paris, Orchestre National Bordeaux Aquitaine, Tonhalle Zürich, DSO Berlin, BBC Scotish Orchestra, Lamoureux, Israel Kibbutz Orchestra, Orchestre Naţional Porto, la filarmonicile din Strasbourg sau Bruxelles. Fascinat de operă, este, pe rând, dirijor permanent la Operele Naţionale din Bucureşti, Cluj şi Iaşi.

Oroşanu a fondat orchestra Kamerata Kronstadt. Obţine premiul Criticii muzicale și premiul II la concursul internaţional de dirijat Malko din Danemarca; este profesor de dirijat la Academia de muzică din Iaşi.

Alexandra Fits se simte bine când interpretează muzică clasică (a studiat pianul cu prof. Stela Drăgulin), chansonul francez, jazz şi cântecul românesc. Talentul i-a fost şlefuit de Anca Parghel. Impresionează prin talent, naturaleţe şi exprimare firească.
Mariano Castro a studiat pianul şi chitara. La 18 ani intră la Conservatorul din Buenos Aires şi din 2008 este interpret, compozitor și orchestrator în grupul Narcotango, ce îmbină tango, jazz şi muzica electronică. Narcotango a fost nominalizat în 2009 şi 2010 la Latin Grammy Awards – categoria „Cel mai bun album de tango”.

Concert . „L’oiseau de Paris” sau „La môme”, cum era poreclită, nu are nevoie de prezentare. Vocea celei ce a consacrat „chanson réaliste” revine printre noi, graţie unor cântece de neuitat: „Milord”, „Padam”, „La foule”, „Mon Dieu”, „Une dame”, „C’est l’amour”, „La vie en rose”, „La vie, l’ amour”, „L’accordéoniste”, „Les mots d’amour”, „L’hymne à l’amour”, „Les feuilles mortes”, „Je t’ai dans la peau”, „Mon manège à moi”, „Sous le ciel de Paris”, „L’effet que tu me fais”.

Ozana Kalmuski Zarea