Noua taxa auto produce efecte negative si la bugetul de stat

Taxa de poluare, intrata in vigoare in acest an, ii afecteaza si pe finantisti. Licitatiile organizate de acestia pentru valorificarea masinilor ridicate de la datornici nu aveau mare cautare nici pâna acum, iar dupa noul bir si oficialii institutiei recunosc ca s-ar putea sa le cam fuga clientii.


Un Opel Vectra, fabricat in anul 1993, este scos la licitatie de Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) Bacau la pretul de 1.931 de lei. Institutia vrea sa recupereze acesti bani de la un datornic si a programat sedinta publica de vânzare la finele lunii. Pâna atunci, toti cei care vor sa achizitioneze autoturismul trebuie sa achite inainte o taxa de 10%. Daca pretul de vânzare pare a fi atractiv, taxa de poluare le cam taie cheful de cumparaturi celor interesati. Un calcul simplu arata faptul ca pentru acest autoturism ar trebui sa achite o taxa de poluare de peste 10.000 de lei, adica de cinci ori mai mare decât valoarea bunului. In aceste conditii, masinile sechestrate de Fisc au toate sansele sa ramâna in ograda acestora, mai ales ca nici pâna acum nu aveau prea mare cautare. „Anul trecut au fost valorificate la nivelul Administratiei Financiare Bacau doua autovehicule. Au fost organizate peste 16 licitatii, insa numarul ofertantilor a fost foarte redus. In urmatoarea perioada se are in vedere valorificarea a patru autovehicule dar sunt in curs de evaluare si altele. Pretul de valorificare va fi cel din evaluare, dar cumparatorul, daca va dori sa-l inmatriculeze va fi nevoit sa achite si taxa de poluare pentru masinile mai vechi de anul 2007”, a declarat Adrian Anghel, purtatorul de cuvânt al DGFP Bacau.

Masini fara cautare

Oficialii institutiei recunosc ca noua taxa o sa-i impiedice si mai mult sa recupereze banii din valorificarea masinilor. „Si in momentul de fata valorifcarile de autovehicule nu inregistreaza un nivel foarte ridicat si având in vedere ca acum trebuie sa achite si taxa de poluare, probabil va fi o cerere mai mica pentru aceste bunuri”, a mai spus Anghel. Cine nu vrea Opel, poate opta pentru Cielo, fabricat in anul 1997, pe care cei de la Finante se tot chinuie sa-l vânda de ceva timp, la pretul de 8.500 de lei. Au organizat pâna acum trei licitatii, dar cum nimeni nu s-a inghesuit sa-l cumpere cel mai probabil va fi pus din nou pe afis. Legea permite ca pretul sa scada in prima faza cu 25% si apoi cu 50%, iar acest bun este acum de vânzare la 4.250 de lei. Pe lânga aceasta suma, cumparatorul va trebui sa mai achite si taxa de poluare care trece de 2.200 de lei. Oferta de licitatii de la Fisc este completata de un autocamion marca Roman, vechi de 20 de ani, pe care inspectorii vor aproape 7.000 de lei fara TVA si un Volkswagen Passat pe care cer peste 21.000 de lei. Toate aceste bunuri sunt sechestrate scriptic, iar cei care doresc sa le vada inainte de a le cumpara pot merge la sediul societatilor ori la adresele indicate de cei de la Finante.
Geta Panaite

Alte articole