Articolul 142, aliniatul 2, din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, risca sa nu fie aplicat niciodata. El se refera la claxonatul interzis in orase si municipii. In Bacau se claxoneaxa in draci, indiferent de situatie. Agentii de circulatie spun ca ii amendeaza pe cei care incalca articolul respectiv, dar nimeni nu s-a plans vreodata de vreo amenda in acest sens.

&#8222Am sa ma refer la unii conducatori auto care-si depasesc orice limita a bunului simt si nu incearca sa intre in legalitate conform reglementarile privind conducerea autovehiculelor pe drumurile publice. Aflat la volanul masinii, ei nu inteleg ca nu sunt numai ei pe drum. Dupa cate stiu, in Bacau claxonatul este interzis si poate fi folosit numai in cazuri de forta majora. Ori ei claxoneaza permanent, fara a intelege ca in jurul lor mai sunt si alti semeni si polueaza sonor mediul inconjurator. Numarul autovehiculelor a crescut in mod vertiginos. Gazele emanate actioneaza negativ asupra organismului uman. Dar sa mai suportam si zgomotul claxoanelor, e prea de tot”. Este un pasaj dintr-o scrisoare primita la redactie de la un cititor al cotidianului nostru. Intr-adevar, in Bacau, ca in toate orasele si municipiile din tara, claxonatul este interzis. Articolul 141, din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice permite folosirea semnalelor sonore pentru evitarea unui pericol iminent. Art. 142, al. 2, din acelasi Regulament, precizeaza ca &#8222semnalizarea cu mijloace de avertizare sonora nu poate fi folosita in zonele de actiune a indicatorului &laquoClaxonarea interzisa&raquo, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 141″. Nerespectarea prevederilor art. 142, alin. 2, se sanctioneaza cu avertisment sau amenda de la 500.000 lei la 700.000 lei. Se aplica sau nu acest articol de catre agentii de circulatie?

Sanctiuni neevidentiate in statistici

&#8222Agentii de circulatie aplica sanctiuni in asemenea situatii, spune comisar Vasile Cristudor, seful Biroului de Politie Rutiera Bacau. Din pacate, nefiind o cauza generatoare de accident, aceasta incalcare a regulamentului nu figureaza in statisticile noastre. Insa, atunci cand fac raportari asupra activitatii desfasurate in timpul serviciului, agentii de circulatie amintesc si despre acest gen de sanctiuni. Avem insa foarte mult de luptat cu mentalitatea unor conducatori auto, precum si a celorlati participanti la trafic. Unii claxoneaza pentru a atrage atentia celor din jur ce fel de masina conduc, altii ca asa li se nazare. In astfel de situatii, intervenim. Bineinteles ca ei motiveaza ca erau in fata unui pericol iminent. Daca nu este convins si agentul de circulatie de acest lucru, conducatorul auto sufera consecintele legii”. Supararea cititorului nostru are acoperire si ea confirma afirmatiile sefului Politiei Rutiere. Numai ca interventiile politistilor in asemenea situatii sunt extrem de rare si numai de ei stiute. Am dori sa aflam si noi cand un agent de circulatie va sanctiona, macar cu avertisment, un conducator auto care a claxonat aiurea. Sa nu fie asteptarea insa prea lunga, pentru ca, deocamdata n-am auzit pe nici un conducator auto sa se planga de faptul ca a fost sanctionat contraventional la art. 142, alin. 2.Scris de Dan MINDIRIGIU



PUBLICITATE