29 martie 2024
ActualitateCinci variante pentru A13 Bacău - Oneşti - Braşov

Cinci variante pentru A13 Bacău – Oneşti – Braşov

“Proiectul cardinal al organizației politice pe care o conduc, autostrada Bacău – Oneşti – Braşov, mai face un pas în direcția finalizării proiectării: Search Corporation a elaborat analiza multicriterială privind variantele alternative de traseu pentru A13, cel mai avansat proiect de autostradă din Moldova”, a declarat președintele PSD Bacău, europarlamentarul Dragoș Benea.

Acesta spune că sunt 5 variante de traseu studiate de proiectant, iar în perioada următoare, conform CNAIR, vor începe dezbaterile publice cu autoritățile locale pentru corelarea obiectivelor de dezvoltare locală cu proiectul A13 Bacău – Oneşti – Braşov.

“Mulțumită amendamentului formulat de parlamentarii PSD Bacău, în bugetul pe 2019 au fost prevăzuți banii necesari proiectării A13, ulterior fiind lansată licitația pentru contractarea acestor servicii (mai 2019)”, mai precizează europarlamentarul.



Politicianul mai spune că încă din decembrie 2019, a “fixat” A13 drept obiectiv politic central al PSD Bacău şi asigură că parlamentarii organizației vor monitoriza la sânge mersul acestui proiect capital pentru dezvoltarea Bacăului şi a Moldovei.

“În mod normal, proiectarea A13 se va încheia în noiembrie 2022 , iar execuția autostrăzii poate fi scoasă la licitație de guvernul care va conduce România la acel moment. Trebuie doar voință politică! A13 Bacău – Oneşti – Braşov este cel mai fezabil şi mai avansat proiect de autostradă din Moldova şi vă asigur că social-democrații băcăuani vor merge până în pânzele albe pentru materializarea acestui proiect”, a mai declarat Dragoș Benea.

Autostrada A13 de la Brașov – Bacău, una din cele două autostrăzi în plan care să traverseze Carpații Orientali și să lege Moldova de Transilvania, ar urma să aibă undeva între 150 și 170 de km, în funcție de traseul stabilit. În acest moment, proiectantul analizează cinci variante de traseu.

Conform Hotnews, din cele 5 variante de traseu studiate acum pentru A13, 4 pleacă de la intersecția cu A3 (Codlea), iar o variantă studiată este înțeparea A13 direct în centura Brașovului, la est, în zona Hărman.

În variantele studiate mai departe, trei trasee ocolesc Târgu-Secuiesc pe la Nord și continuă pe același culoar cu DN11 prin Pasul Oituz. O a patra variantă ocolește Târgu Secuiesc pe la Sud și ia o altă cale pentru trecerea munților, mult mai pe la Nord de Pasul Oituz.

Toate variantele ajung până la urmă la Nord-Vest de Onești de unde se separă.

Două variante (circa 160 km lungime totală) ocolesc Oneștiul și se îndreaptă spre est, ajungând să se intersecteze cu DN2 și viitoarea A7 Autostrada Moldovei la sud de Răcăciuni.

Alte două variante (circa 170 km lungime totală) continuă de la Onești spre Nord și apoi cotesc spre Est și ajung să se intersecteze cu DN1 și A7 Autostrada Moldovei în zona Nicolae Bălcescu, la sud de Bacău.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri