Galeria privată de Artă KARO din Bacău a împlinit cinci ani, în ianuarie, de la prima expoziţie. A fost un eveniment privit cu o oarecare neîncredere la început, în condiţiile, se spunea, Bacăul are deja mai multe spaţii de expunere, unele cu ani buni de când au intrat în circuitul expoziţional.

Timpul însă, tenacitatea şi profesionalismul „omului entuziast până aproape de o inconştienţă frumoasă, Constantin Ţinteanu (galerie, casă, colecţii, rarităţi, arheologie culturală, albume splendide, cărţi etc.) şi, nu în ultimul rând, un slujitor al artei, în general (nu se poate fixa niciunde, e şi sculptor, şi «obiectualist» imaginativ, şi curator, şi deschizător inventiv de drumuri expoziţionale, şi proprietar de galerie şi, amănunt deloc de neluat în seamă, prieten al Grupului PROLOG)” (Florin Toma, Viaţa Românească 1-2/2019), au infirmat scepticismul: Galeriile KARO au devenit punct principal de atracţie pe str. Oituz, acolo unde poţi admira, vizualiza, poţi sta la taifas cu lucrările unora dintre cei mai cunoscuţi artişti plastici din România.

Nume grele, nume rare pe simeze. Tot acum se împlinesc şi cinci ani de la un experiment, devenit deja tradiţie, însoţită la fiecare ediţie de valoare umană şi artistică – Tabăra de Creaţie de la Mănăstirea Râşca, prima iniţiată, organizată şi finanţată de o galerie privată de artă din Bacău. „Nu are o perioadă fixă în fiecare an, în 2018 a fost în iulie, în 2017 s-a desfăşurat în mai, ceea ce rămâne constantă este participarea, vin la Râşca artişti consacraţi, prieteni ai Galeriilor KARO, membri ai Grupului PROLOG, artişti băcăuani care au onorat galeriile noastre cu prezenţa lor, cu arta lor.

Ediţia a cincea, s-a desfăşurat între 15 – 25 iulie 2018, o perioadă foarte frumoasă pentru creaţie, cu seri de excepţie în care s-au furişat lin sau zgomotos incursiunile în istoria şi filosofia artelor, poveştile din vremuri apuse dar nu uitate, iar la sfârşit, nu, nu a fost un sfârşit, a fost doar un nou început, am adunat tot în această frumoasă expoziţie, pe care am panotat-o, în premieră, pe două nivele ale instituţiei care se cheamă KARO”, ne-a spus Constantin Ţînteanu, la vernisajul expoziţiei din 28 martie.

Primul care a deschis calea spre Mănăstirea Râşca a fost pictorul Mihai Sârbulescu, un prieten al Galeriilor KARO, a expus aici mai mulţi ani, după care, anul trecut a venit tot grupul PROLOG, iar anul acesta citiţi şi luaţi aminte: Ilie Boca, Constantin Flondor, Ion Grigore, Ion Grigorescu, Maria Grigorescu, Matei Lăzărescu, Dumitru Macovei, Ion Mihalache, Christian Paraschiv, Horea Paştina, Ştefan Pelmuş, Andrei Rosetti, Mihai Sârbulescu (prezent la toate ediţiile), Valentin Scărlătescu, Constantin Ţînteanu. Premieră absolută, anul acesta expune şi Ioana Ţînteanu, care, din motive de emoţie, nu a fost prezentă la vernisaj. Nu toţi sunt din Grupul PROLOG, are şi Bacăul artiştii lui, îi descoperiţi uşor după…amprenta artistică. Nu toţi au fost la vernisaj, mulţi fiind deja în alte tabere, la alte expoziţii în ţară sau străinătate.

Au vorbit publicului Ilie Boca, Ion Mihalache, Dumitru Macovei şi Constantin Ţînteanu, autor a cinci sculpturi de excepţie: concepţie, temă, realizare, materiale. Dumitru Macovei a expus câteva lucrări care te ţin ţintuit şi fără cuvinte, dintre care se remarcă Mănăstirea Râşca, o lucrare care rivalizează cu originalul, maestrul Ilie Boca a furat înserările, din care răsar expresive, maiestuoase, calde, bucăţi de frumuseţe patriarhală, din care parcă se aude toaca mănăstirii şi glasul stareţului la slujba de seară. Nu-i rost şi nici spaţiu de întreaga poveste şi nici nu vreau să alung vraja care a cuprins întreaaga galerie şi pe vizitatorii ei, îmi continui bunul obicei de a vă invita la Galeriile KARO. O expoziţie fabuloasă vă aşteaptă doar până pe 15 aprilie.

Alte articole