Cel mai lung pod rutier din România, situat pe tronsonul Buzău–Focșani al Autostrăzii A7, a intrat în faza finală de verificare tehnică. Podul de la Vadu Pașii, construit de compania UMB, este supus în aceste zile ultimelor testări de specialitate efectuate de experții CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatice), înainte de deschiderea circulației.
Lucrarea impunătoare traversează râul Buzău în zona localității Vadu Pașii și marchează un moment de referință în dezvoltarea infrastructurii naționale. Cu o lungime de peste 1.300 de metri, podul este nu doar cel mai lung de pe A7, ci și cel mai lung din rețeaua rutieră națională.
Verificări esențiale pentru siguranța rutieră
Săptămâna trecută, echipele CESTRIN au efectuat o serie de măsurători și teste esențiale pentru validarea parametrilor tehnici ai construcției. Printre acestea se numără:
măsurători de planeitate și evaluarea macrotexturii suprafeței carosabile;
determinări de deflexiune dinamică, pentru verificarea capacității portante a straturilor rutiere;
controlul semnalizării rutiere, atât orizontale cât și verticale, în vederea asigurării siguranței în trafic;
prelevarea de carote din asfalt pentru analizarea compoziției și rezistenței materialului.
Un nod strategic pentru Moldova și Muntenia
Podul de la Vadu Pașii va asigura o conexiune rapidă între Autostrada A7 și Drumul Național 2B, contribuind la fluidizarea traficului spre și dinspre municipiul Buzău, precum și către zona Brăila – Galați. Infrastructura reprezintă un punct strategic de legătură între regiunile istorice Moldova și Muntenia și este parte a Coridorului European ce va facilita transportul rapid de mărfuri și pasageri de la granița cu Ucraina până în sudul țării.
Autoritățile estimează că, în următoarele zile, odată cu finalizarea recepției tehnice, podul va fi deschis circulației, marcând o nouă etapă în construcția autostrăzii A7 – unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură ale României din ultimii ani.