Cele mai multe persoane care caută găzduire web au nevoie de hosting pentru website-ul unei companii ori pentru un proiect de business. Poate să fie vorba despre un magazin online, despre un website de prezentare a afacerii, despre o platformă de rezervări online (pentru servicii de turism) sau poate un proiect de publishing, o revistă sau un ziar online. Până și proiectele personale – de tip hobby, blog etc. – au de multe ori perspective pentru a genera bani și de a deveni astfel un job part-time (sau full-time pe termen mai lung) si astfel multi cauta cea mai buna varianta de gazduire web.
Dacă nu ai deja experiență relevantă în domeniu, iată mai jos câteva ponturi pentru a face o alegere bună de găzduire web pentru proiectul tău. Cu privire la alegerea concretă a pachetului de hosting, totul depinde de situația exactă a nevoilor pe care le generează website-ul tău. Dacă ai identificat o firmă de găzduire web cu care vrei să colaborezi, poți să intri în contact, pe email, chat online sau prin apel telefonic, și să discuți cu un consultant de vânzări care în mod normal ar trebui să-ți ofere consultanță specializată, în mod gratuit evident.
1. Alege o companie cu prezență solidă în mediul online
Ai ajuns pe un website de găzduire web, după ce ai căutat folosind motoare de căutare sau alte surse? Întoarce-te pe Google și caută denumirea companiei / a website-ului și vezi cât de prezent este brandul respectiv în mediul online. O marcă despre care se vorbește pe internet (de bine, desigur), care are chiar și articole publicitare pe website-uri, bloguri, ziare online este un brand căruia îi pasă de imaginea sa, un nume activ, o firmă care vrea să investească pe piață pe termen lung și care are potențial de a rezista pe acest segment de piață foarte concurențial. Alege-ți un aliat cu vizibilitate, indiferent dacă optezi pentru o firmă românească de top sau internațională.
2. Date de contact vizibile, comunicare bună, website modern, ușor de utilizat
Revenind la website-ul companiei de web hosting, acesta trebuie să fie exemplar! În primul rând, să se miște rapid, să fie ușor de utilizat, clar sintetizată informația, dar în același timp cu un design modern, curat, plăcut. Aceste elemente înseamnă respect pentru client, dar și capacitatea de a oferi clientului servicii de primă clasă. Dacă website-ul firmei de hosting arată și funcționează la nivel premium, atunci există perspective pentru servicii premium.
La același capitol putem menționa și importanța prezentării datelor de contact – inclusiv numere de telefon. Dacă există și posibilitate de contact online, cu atât mai bine. Testează acest lucru, contacteză firma și vezi dacă primești răspuns rapid. Sună la numărul de telefon menționat și asigură-te că ți se răspunde, căci există firme mai mici care au afișat număr de telefon, dar rar au și personal disponibil care să preia apelurile telefonice…
3. Datacenter-uri în mai multe locații
Alege o companie de hosting care a investit în datacenter-uri în mai multe locații pe glob. Ideal este să existe servere și în România, pentru că aici este cel mai probabil traficul care te interesează pe tine în mod special. O abordare internațională crește însă prestigiul companiei și îți oferă noi dovezi de încredere.
4. Suport tehnic non-stop
Vei avea nevoie poate de suport tehnic, căci probleme pot apărea oricând. Asigură-te că firma de web design promite suport tehnic permanent, la orice oră din zi sau din noapte. Ai putea chiar să faci un test, la o oră târzie, în week-end, să încerci să intri în contact la telefon și să te convingi dacă promisiunea este și respectată…
5. Uptime garantat
Ai nevoie de un website perfect funcțional în permanență. Problemele trebuie să fie aproape inexistente. Astfel, caută o firmă care promite uptime garantat la un nivel satisfăcător – cel puțin 99,9%. Poți solicita și statistici cu privire la uptime-ul din ultimele luni. Nu îți permiți să existe persoane care să dorească să viziteze website-ul tău și să nu o poată face.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.