FOTO: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0453/5874/3711/products/ellittica-syros-horizon-4_492ba7da-b4ce-4e57-b04f-5b65149c7005_1800x1800.jpg?v=1625736794

Bicicleta eliptică este un aparat fitness care combină caracteristicile unui echipament eliptic cu cele ale unei biciclete, facilitând exerciţii care pun la lucru atât partea inferioară, cât şi pe cea superioară a corpului.

Se pot găsi modele de biciclete eliptice de interior cu scaun sau cu pedale care au o mişcare eliptică sau modele de exterior care au roţi, pedale şi ghidon şi arată exact ca orice aparat eliptic tradiţional.

În continuare vom trece în revista o parte dintre avantajele acestora. 

Sigure şi cu impact minim asupra articulaţiilor

Întrucât în timpul exerciţiilor cu biciclete eliptice tălpile nu părăsesc pedalele, impactul asupra articulaţiilor este minim, aparatul fiind sigur de utilizat chiar şi de către cei care au probleme cu articulaţiile sau cu oasele.

Modelele cu scaun sunt cea mai bună alegere de aparat fitness pentru persoanele cu leziuni ale spatelui sau alte afecţiuni care nu le permit să stea în picioare perioade îndelungate. De asemenea, bicicletele eliptice sunt aparate fitness sigure chiar şi pentru persoanele în vârstă, pentru cei care suferă de afecţiuni articulare precum artrita, se recuperează în urma unui accident sau sunt obeze.

Sunt benefice pentru sănătatea cardiovasculară

O bicicletă eliptică bună ajută considerabil la îmbunătăţirea sănătăţii cardiovasculare. Acestea facilitează exerciţiile pentru muşchii din partea superioară şi partea inferioară a corpului, stimulând circulaţia, crescând ritmul cardiac şi întărind sistemul cardiovascular.

Pentru că sunt aerobice, exerciţiile pe o bicicletă eliptică reduc considerabil riscurile bolilor de inimă, a hipertensiunii arteriale şi a accidentelor vasculare cerebrale. Totodată, prin schimbarea nivelului de rezistenţă, se pot obţine antrenamente mai dificile, crescând astfel beneficiile cardiovasculare.

Ajută la arderea caloriilor

Bicicletele eliptice sunt aparate de fitness ideale pentru a arde un număr mare de calorii într-un timp mai scurt, lucrând întregul corp. Tot ce ai de făcut este să creşti ritmul sau rezistenţa aparatului timp de un minut, apoi să revii la nivelul normal timp de două minute. Repetând aceste suite timp de 15 sau 20 de minute, vei putea arde mai multe calorii atât în timpul antrenamentului, cât şi după acesta. 

Ajută la construirea masei musculare

Un alt beneficiu mare al bicicletelor eliptice este faptul că ajută la construirea masei musculare simultan în ambele jumătăţi ale corpului, adică în picioare, braţe, spate şi abdomen. În plus, oferă facilitatea de a modifica rezistenţa pentru a obţine exerciţii mai dificile pentru muşchi.

Ce muşchi poţi lucra cu o bicicletă eliptică?

Am văzut că o bicicletă eliptică îţi permite să lucrezi muşchii întregului corp:

Muşchii picioarelor – Prin mişcarea de împingere a pedalelor în sus şi în jos, vor fi lucraţi gastrocnemius şi cvadricepşii cu toate cele patru grupe majore responsabile de extindere şi contracţie. De asemenea, pedalând în sens invers sau folosind funcţia de înclinare, poţi lucra hamstrig-urile.

Muşchii abdominali – Sunt muşchii care asigură stabilitate în toate poziţiile şi, dacă îi vei menţine încordaţi în timpul exerciţiilor pe o bicicletă eliptică, îi vei pune serios la lucru

Gluteus Maximus – sunt muşchii dintre partea inferioară a spatelui şi zona laterală a coapsei care asigură stabilitate şoldurilor şi forţa din fese. Pedalând pe o bicicletă eliptică, îi vei pune şi pe aceştia la lucru.

Muşchii din partea superioară a corpului – adică muşchii braţelor, a umerilor, a pieptului sau a spatelui. Îi poţi pune la lucru alternând sensul de pedalare sau de manevrare a mânerelor.

Biciclete Eliptice vs. Biciclete Fitness

Atât bicicletele eliptice, cât şi cele fitness staţionare sunt aparate eficiente pentru antrenamente cardio cu impact redus asupra articulaţiilor. Însă, fiecare lucrează alţi muşchi şi poate fi mai bun în anumite situaţii sau cazuri clinice.

Una dintre principalele diferenţe dintre acestea este ca prima lucrează întregul corp, în timp ce a doua lucrează doar muşchii picioarelor.

Elipticele nu sunt foarte bune pentru cei care doresc exerciţii cardio intense.

Persoanele rănite sau cu mobilitate redusă vor fi avantajate de lucru pe o bicicletă eliptică cu scaun care ajută la stimularea fluxului sanguin fără a pune presiune prea mare pe articulaţii.

Când foloseşti o bicicletă eliptică, poziţia verticală obligă inima să lucreze mai mult în timp ce pompează sângele din cap până-n picioare. De asemenea, pentru că există o greutate mai mare pe oase, va creşte densitatea osoasă.

 Elipticele facilitează inversarea mişcării atât pe orizontală, cât şi pe verticală şi copiază mult mai bine mişcarea din viaţa de zi cu zi.

Bicicletele fitness staţionare oferă antrenamente cu impact redus şi necesită mai puţină coordonare şi echilibru decât cele pe o eliptică, fiind alegerea ideală pentru începători. Însă, se pot folosi cu succes şi de câte avansaţi prin creşterea rezistenţei sau a vitezei.

 Prin urmare, ambele tipuri de aparate au avantaje considerabile. Rămâne să îl alegi pe cel mai bun în funcţie de necesităţile tale de antrenament, de obiective şi de buget. Până la urmă, oricare dintre acestea poate fi o achiziţie inteligentă – trebuie doar să îl foloseşti consecvent şi să nu pierzi din vedere scopul propus!

 

 

 

Abonați-vă la canalul Telegram Deșteptarea pentru a primi știri necenzurate de "standardele comunității"
PUBLICITATE