25 aprilie 2024
ActualitateCe spun aleșii băcăuani despre taxa de acces în București

Ce spun aleșii băcăuani despre taxa de acces în București

Gabriela Firea, primarul Capitalei, a anunţat miercuri introducerea în dezbatere publică a unui proiect care prevede achiziţionarea unei viniete pentru toate autoturismele care intră în Capitală, dar nu sunt înmatriculate în municipiul Bucureşti sau în judeţul Ilfov.

Primarul Gabriela Firea spune că autoturismele care nu sunt înmatriculate în Bucureşti şi în judeţul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală vor trebui să facă dovada că şi-au achiziţionat o vinietă care va costa 10 lei pentru o zi, iar pentru un an – 1.900 de lei. Măsura se va supune discuției Consiliului General al Municipiului București în luna septembrie, urmând să intre în vigoare din ianuarie 2020. Este o decizie care a generat o reacție dură din partea aleșilor băcăuani, care critică această inițiativă, dar care se feresc să propună măsuri de răspuns.

„Cred că înainte de a introduce taxe, mai important este să încercăm cu educația. Să nu mai mergem peste tot, chiar și după pâine, cu mașina. Dacă într-o familie sunt două mașini, să se circule doar cu una. Cred sincer că trebuie să ne preocupăm, repet, în primul rând, de educație.”
Cosmin Necula, primarul municipiului Bacău



„O aberație”

„Mi se pare cea mai mare tâmpenie. Este o aberație, nu se poate așa ceva. Ce facem, stat în stat? Trebuie să se găsească alte forme de luptă împotriva poluării, nu așa ceva”, ne-a declarat și viceprimarul Constantin Scripăț, care, însă, e de părere că Bacăul nu ar trebui să răspundă cu o măsură similară îndreptată împotriva mașinilor cu numere de București.

Aceeași opinie o împărtășește și viceprimarul Dragoș Ștefan: „Este o decizie aberantă, nu poți îngrădi libera circulație. Înțeleg să se pună o limită pentru ce este sub Euro 2, dar o astfel de taxă este doar o altă metodă de a mai pune un bir. Ajungem iar ca pe vremea lui Ceaușescu.”

Cât despre posibilitatea de a se impune o taxă pentru mașinile de București care tranzitează Bacăul, viceprimarul Dragoș Ștefan spune că atâta vreme cât nu avem șoseaua de centură gata, nu se pune problema.

Cristian Ghingheș: „Nu trebuie să punem carul înaintea boilor”

Unul dintre cei mai implicați consilieri în problemele de mediu și politici de transport, consilierul local independent Cristian Ghingheș se declară și el împotriva unei asemenea măsuri:

„Administrația băcăuană chiar trebuie să facă multe pentru reducerea folosirii autovehiculelor, însă nu trebuie să punem carul înaintea boilor. Măsurile restrictive trebuie să vină în continuarea proiectelor care pun la punct alternativele: spațiu public de calitate pentru pietoni, transport public eficient și accesibil în tot orașul, rețea de piste pentru biciclete, parcări supraetajate în locul bateriilor de garaje etc. Noi nu avem probleme prea mari cu mașinile înmatriculate în alte județe, însă putem vorbi serios despre taxarea suplimentară a mașinilor poluante (non-Euro, Euro 1 și 2) pentru tot orașul, nu doar pentru zona centrală. Cetățenii de la periferie au dreptul la aceeași calitate a vieții ca cei din centru”.

Liberalul Daniel Miclăuș se declară împotriva introducerii unei măsuri de raspuns la inițiativa Bucureștiului.”Deocamdată, noi nu ne confruntăm cu un aflux de autoturisme din alte localități, în afară de cei care tranzitează volens nolens orașul nostru. O asemenea măsură ar înseamnă o restricționare a dreptului de a circula pe drumurile publice, având în vedere că E85 tranzitează orașul nostru, nemaipunand la socoteală că proprietarii autorurismelor plătesc deja rovinieta. Cel puțin în acest moment ar putea fi o măsură disproporționată și ar apărea ca o suprataxa”,spune Miclăuș.

În municipiul Bacău sunt înmatriculate circa 200.000 de mașini, din care 160.000 sunt autoturisme, 70 la sută dintre acestea fiind mai vechi de 12 ani.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri