Poză: pexels.com

Știm cu toții că somnul este extrem de important pentru sănătatea noastră mentală și fizică. Cu toate acestea, foarte puțini oameni își dau seama că odihna afectează și felul în care arătăm.

Somnul este la fel de esențial pentru viață ca și mâncarea. Reflectă sănătatea noastră – fizică și psihică. Lipsa somnului poate provoca multe boli, așadar nu trebuie neglijat sau luat neserios.



Dacă dormim bine, ne vom simți bine, ne vom stimula metabolismul și sistemul imunitar. Cu toate acestea, nu degeaba spune lumea că mai mult somn înseamnă și aspect mai frumos. Și asta nu este un mit sau legendă urbană. În timp ce dormim, pielea noastră respiră și se regenerează, iar celulele pielii se reînnoiesc mai repede noaptea. După un somn odihnitor, pielea noastră devine mai frumoasă și mai iluminată din interior.

Somnul insuficient va afecta, de asemenea, greutatea corporală. Dacă dormim neregulat iar calitatea somnului nu este corespunzătoare, acest lucru cu siguranță ne va afecta greutatea. Somn bun garantează nivelul ridicat al hormonilor din corp.

Care este cel mai important aspect pentru un somn odihnitor?

Aproape niciodată nu realizăm cât de confortabil este patul în care dormim. De obicei, chiar dacă patul sau salteaua sunt incomode, ne obișnuim cu ele și atribuim altor factori stările resimțite ziua. Aceasta este cea mai mare greșeală care trebuie corectată de îndată, deoarece patul și salteaua sunt secretul unui somn sănătos și odihnitor.

Există atât de multe diferite tipuri de paturi și saltele pe piață, încât este imposibil ca până și cea mai pretențioasă persoană să nu le găsească pe cele potrivite.

Desigur, salteaua este de o importanță majoră pentru confortul patului pe care l-ați ales. Aceasta trebuie să fie elastică și să distribuie uniform greutatea corporală și presiunea exercitată de corp pe saltea. Cel mai important aspect este ergonomia saltelei, care trebuie să asigure forma naturală – S a coloanei vertebrale. Aceasta este cea mai corectă formă, astfel încât corpul să se poată odihni pe deplin.

Pentru ca patul pe care vom dormi să fie confortabil, este foarte important ca acesta să fie stabil. Construcția cadrului său este crucială pentru stabilitatea sa. Somiera trebuie să fie bine prinsă dedesubt. Cât despre tăblii, pentru ca patul să fie stabil, acestea trebuie să aibă o înălțime de minim 25 cm, iar ornamentele excesive pe ele nu sunt practice pentru că adună mult praf.

Corpul nostru petrece 1/3 din viață în pat și de aceea nu trebuie să ignorăm acest fapt, ci dimpotrivă, trebuie să ne asigurăm confort și comoditate.

Știați, că…

Știați că trezirea noaptea și insomnia după aceea se pot datora patului inconfortabil. Având probleme cu somnul, este bine să acordăm o atenție deosebită patului pe care dormim. Trebuie să ne asigurăm că toate insomniile, durerile de cap și oboseala cronică nu sunt cauzate în primul rând de pat. Așadar în primul și în primul rând trebuie să ne uităm la saltea și la pernă și să apreciem dacă nu cumva sunt prea uzate și tocmai ele ne încurcă somnul. Și țineți minte, cu somnul nu e de glumă!

Pentru un somn mai calitativ

Iată câteva sfaturi care ne vor ajuta să avem un somn mai sănătos și mai bun:

  • este bine să evitați cafeaua, ceaiul negru, nicotina și alte stimulente similare înainte de culcare
  • salteaua trebuie să fie din țesături ventilate, de calitate
  • dormitorul trebuie să fie întotdeauna bine aerisit
  • temperatura din camera în care dormim nu trebuie să depășească 25 de grade
  • Pernele, somierele, pilotele și alte accesorii similare sunt, de asemenea, foarte importante

Patul este, fără îndoială, regele dormitorului. În acesta vom petrece nenumărate ore de somn și relaxare. Somnul este la fel de important ca oxigenul, apa și alimentele, iar lipsa acestuia vă poate afecta atât sănătatea fizică, cât și cea mentală. Așadar, alegerea acestuia trebuie făcută cu mare atenție și după un studiu aprofundat al modelelor oferite pe piață, care vin în număr destul de mare. Nu economisiți, deoarece patul de calitate este cea mai bună investiție pe care o putem face în sănătatea noastră.

Abonați-vă la canalul Telegram Deșteptarea pentru a primi știri necenzurate de "standardele comunității"
PUBLICITATE