La sala multimedia a Bibliotecii Județene „C. Sturdza” Bacău a avut loc aseară o lansare de carte de excepție: „Brandul tău personal ești tu”, autor Alexandra Huștiu Bibire, Personal Branding & Marketing Strategist.

O carte care nu trebuie să lipsească din biblioteca personală a fiecăruia dintre noi, o carte despre Știința și Arta Branding-ului de carieră, despre percepția skill-urilor și a capacităților tale în mintea oamenilor cu care interacționezi (colegi, angajatori, clienți), despre cum arată imaginea profesională, despre cum să facem ca imaginea de carieră să fie puternică, despre cum realizezi marketing pentru tine ca profesionist sau despre cum promovezi toate punctele forte (și ideal ar fi nu slabe), pe care le avem în noi (intern) către ceilalți (extern), despre practica de a ne transforma pe noi sau pe cariera noastră în brand (Self packaging).

Pe scurt, despre un brand personal, despre ce înseamnă să-ți spui povestea susținută cu dovezi care să-ți evidențieze contribuția ta, ce te diferențiază. Dar și despre cum și de ce trebuie să îți construiești un brand personal și despre cum controlăm percepția celorlalți, despre ce stări le transmiți. Pentru că de fiecare dată când îți scrii povestea, îi vei scrie și finalul. „Dacă nu începi tu să muncești la brandul tău personal, o vor face alții pentru tine, și rareori în favoarea ta.

Dincolo de toate beneficiile care vin cu asumarea în nume propiu, cu poziționarea și diferențierea, crearea unei povești prin storytelling, comunicarea atributelor imaginii tale personale (deci a brandului tău personal), să îți construiești brandul personal îți poate oferi o satisfacție infinită din simplul considerent că este viziunea ta, asupra ta, materializată”, a spus, celor prezenți, Alexandra Huștiu Bibire.

Au vorbit despre propriul brand, dr.Diana Avasâlcei, din Bacău, medic specialist în chirurgie generală, doctor în științe medicale, specialist și trainer în tehnica PRP, care conduce cu succes Academia de Lifestyle, oferind servicii de chirurgie generală, medicină estetică, medicină regenerativă, remodelare corporală, ozonoterapie și nutriție, și Mugur Pop, din Cluj, un noncomformist adevărat care refuză să trăiască după regulile oricui altcuiva decât ale lui, după cum îl prezintă presa locală (imperialtransilvania.com). El iubește natura și de aceea a renunțat la viața de oraș și s-a mutat la o fermă la marginea unei păduri, alături de soția și caii lui, unde ajută copiii cu nevoi speciale. Și nu numai.

Cartea „Brandul tău personal ești tu” poate fi descărcată sub formă de e-book (în rezumat) sau cumpărată online de pe www.alexandrahustiu.ro/shop.

„Să învățăm să ne vedem prin ceea ce oferim lumii ca valoare, profitând de capacitatea pe care o avem de a ne cunoaște sau de resursele pe care le avem: cărți, internet, coaching, psihoterapie. Și, de ce nu, chiar de «trendul» numit Self Awareness / Autocunoaștere / Conștientizare. Și apoi să căutam metode de comunicare gândite strategic pentru a comunica această valoare.”
Alexandra Huștiu Bibire

Mic interviu cu autoarea cărții

– De ce o astfel de carte pe piața băcăuană?
– Această carte nu se adresează (doar) pieței băcăuane, ci oricărui om din țărișoara asta dragă care înțelege cum evoluează piața muncii și că managementul brandului personal devine din ce în ce mai important, cu atât mai mult cu cât realitatea virtuală devine și ea o parte importantă din viața noastră. A se întelege însă și că nu există formă fără fond.

– De ce „Brandul tău personal ești tu”?
– Pentru că e foarte important să știi să îți gestionezi brandul personal în conformitate cu cine ești tu cu adevărat. Oricât disimulam sau manipulăm o percepție, inconștient știm că omul din fața noastră, vorbim de cel care și-a cosmetizat brandul personal, nu este așa cum pretinde. Mai devreme sau mai târziu vom afla. Și, ca atare, nu îl vom considera o opțiune din punct de vedere profesional, sau personal, de ce nu? E ca și cum ai construi din nisip. De ce să faci greșeala asta, să construiești din nisip, când poți construi sănătos, cu fundație cât mai adâncă și cât mai „înalt”? La fel, de ce să îți faci multe relații, când poți să îți faci puține și de calitate? Relații bazate pe încredere și respect reciproc.

– La această lansare a cărții au fost invitați și doi speakeri, oameni diferiți, care au reușit în viață și care și-au prezentat propriile branduri de succes. De ce ei?
– Inițial îmi făcusem un scenariu de eveniment total diferit. Cumva, însă, mi-am dat voie să înțeleg că forțez lucrurile și atunci am ales că lansarea cărții trebuie să fie în jurul drumului pe care doi Oameni Inspirație (eu, la nivel personal, îi consider Oameni Binecuvântare) l-au făcut către un brand personal puternic care a fost, de fapt, drumul către Sine. Către a fi cine sunt ei cu adevărat: „Brandul lor personal sunt ei înșiși”.

Diana Avasâlcei, care mi este și prietenă, e un exemplu din acest punct de vedere, cu atât mai mult cu cât face business, dar nu și-a însușit atribute comportamentale masculine și, ca femeie de business într-o lume a bărbaților, mi se pare o reușită formidabilă. Paradoxul e că tocmai acesta este secretul „reușitei”. De asemenea, e o mamă extraordinară și o soție extraordinară. Să îți accepți toate rolurile din viața ta, cu grație, mi se pare admirabil cu adevărat.

Mugur Pop, care este și ambasador pentru acest drum către Sine, e unul din cei mai centrați pe Sine oameni pe care îi cunosc. M-a fascinat bunătatea lui și puterea personală pe care o are din momentul în care l-am întâlnit prima oară: are ceva magic, e întruchiparea a tot ceea ce poate fi bun într-un Om. Și cred că asta se datorează faptului că își trăiește viața așa cum simte el. Repet, cred. De aceea mi-am și dorit să vină la lansare, să ne spună cum a ajuns așa, să aflăm povestea lui.

– Cine este, în câteva cuvinte, Alexandra Huștiu Bibire?
– Asta da provocare. Când ți se iau atâtea interviuri ai tendința să vorbești mult despre tine. Eu însă mi-am propus să rămân un om modest și să nu uit nicio secundă misiunea pe care mi-am asumat-o, aceea de a ajuta cu adevărat. Și, ca să răspund la întrebare, sunt „mama fiului meu, soția soțului meu, fiica mamei și a tatălui meu, prietena prietenelor mele și un Om care a ales să folosească ceea ce știe să facă lumea un loc mai bun”.

Alte articole