S-a nimerit să particip la o conferinţă de presă, organizată la Aeroportul Internaţional „George Enescu” din Bacău. Mărturisesc că nu am avut ocazia încă să bebeficiez de seviciile noului aeroport, astfel că am aşteptat cu interes să văd şi să ascult trei oficiali care au fost implicaţi de la început în acest frumos proiect de modernizare a aerogării băcăuane.

Dincolo de ce aud şi mai citesc pe diferite reţele de comunicare, dincolo de problemele care mai sunt, din 2013 până astăzi, s-a întâmplat ceva ce trebuie apreciat: avem un aeroport modern, dotat cu tot ce este necesar, un aeroport care poate rivaliza cu altele din ţară, modernizate, şi ele, în această perioadă.

Pentru cei care ştiu ce înseamnă şi presupune un asemenea proiect, înţeleg că nu a fost uşor, a fost nevoie de o muncă în echipă, de negocieri de durată profesioniste pentru ca fondurile alocate de Consiliul Judeţean să devină eligibile şi să fie rambursate finanţatorului, negocieri încheiate cu succes.

Prezentările riguroase, la obiect, fără vorbe mari, ale celor care au susţinut conferinţa de presă (sinteza o puteţi citi în pag. 3 a ziarului de astăzi) au demonstrat că atunci când este voinţă politică, se investeşte profesionalism şi tenacitate, se pot face multe lucruri bune. Ca un corolar, al celor discutate, am reţinut de la fostul ministru al Transporturilor, Lucian Şova, că odată cu finalizarea Aeroportului, a Centurii ocolitoare a Bacăului şi a Autostrăzii Braşov – Bacău – Iaşi, al cărei studiu de fezabilitate este în lucru, Bacăul va deveni, aşa cum a fost de la începuturile lui, principalul nod comercial al Moldovei, fapt bazat şi pe afirmaţiile directoruluii general al ministerului de resort, Cătălin Costache: Bacăul a accesat 75 la sută din fondurile europene aprobate, din totalul de 63 de la nivelul ministerului. Că este mult, că este puţin, timpul o va spune, important că banii i-am luat, nu i-am dat, restul sunt…comentarii.