28 martie 2024
ActualitateArhiva Casei de Pensii va fi digitalizată

Arhiva Casei de Pensii va fi digitalizată

Arhivele caselor de pensii din toată țara urmează să fie modernizate, a anunțat la începutul săptămânii, pe pagina sa de facebook, Violeta Alexandru, ministrul Muncii. Proiectul va fi demarat după ce ministrul Muncii va desfășura controale inopinate la casele de pensii, unde va verifica arhiva fiecărei instituții. Scopul acțiunii este punerea în ordine a arhivelor și digitalizarea acestora.

Referitor la aceasta, ministrul Muncii scrie:

”Nu sunt peste tot spații suficiente, nici condițiile pe care mi le-aș dori, dar se poate să punem toate documentele în ordine. (…) Nu întâmplător mă ocup de arhivele caselor de pensii. Dacă faceți legătura între acest demers și decizia: Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii, atunci m-ați înțeles. De la 1 august simplificare și digitalizare în comunicarea cu cetățenii”.



Aceasta înseamnă că toate dosarele vor fi arhivate pe calculator, în sistem informatic. Astfel, nu vor mai fi ”documente călcate în picioare”, file lipsă și ”dosare care stau să cadă și se pot pierde” ori ”peste care plouă”. Ministrul Muncii a mai precizat că ”în curând salvăm cât putem din documentele scanate cu ani în urmă”.

Amintim că încă din 2011 toate carnetele de muncă au fost scanate de către Casa Județeană de Pensii Bacău și, ulterior, noile documente de personal au fost introduse pe calculator. Dar la ieșirea la pensie, solicitantul trebuie să depună dosarul complet și pe suport de hârtie, care, apoi, se arhivează. Conform legii, aceste dosare se păstrează în arhivă cel puțin 50 de ani. Dacă avem în vedere faptul că numai în județul Bacău sunt aproximativ 150.000 pensionari, nu este greu de imaginat cât spațiu este necesar și cât de dificilă este gestionarea dosarelor.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri