2 mai 2024
ActualitateAccidentul bizar din Pasajul Ștefan Gușe cauzat, aparent, de sistemul de frânare...

Accidentul bizar din Pasajul Ștefan Gușe cauzat, aparent, de sistemul de frânare automată al unei mașini

Într-un incident neobișnuit, desfășurat ieri în Pasajul Ștefan Gușe din Bacău, o mașină Dacia Jogger a fost implicată într-un accident atipic. Ceea ce face acest incident deosebit este faptul că mașina a fost lovită în spate de un alt autoturism Dacia, după ce prima ar fi frânat brusc. Însă, surpriza nu se oprește aici: frâna nu ar fi fost acționată manual de către șofer, ci de către sistemul de franare automată al mașinii, cunoscut sub denumirea de Distronic.

Pe grupul Radar/Politie/Evenimente Rutiere Bacau, există o dezbatere intensă cu privire la acest subiect. Mai mulți utilizatori afirmă că au avut experiențe similare în pasaj, susținând că anumite modele care dispun de sistemul de franare automată interpretează rampa pasajului ca pe un obstacol și frânează mașina fără o intervenție umană.

Reacțiile șoferilor pe social media:



  • Mihai Madalin Voicu: “Atenție pentru loganurile noi! Dacă depășești 30 km/h, distronicul vede situația ca și obstacol și oprește mașina… “
  • Vlad Toma: “Uite așa îți iei mașina nouă și te lovește unul cu mașina de 1000 euro”
  • Eduard Gabriel: “Toate modelele noi Dacia frânează singure în pasaj dacă nu apeși ambreiajul și pedala de frână puțin.”
  • Parnic Laurentiu: “Am pățit și eu, dar poți să dezactivezi sistemul înainte de a intra în pasaj!”
  • Tiberiu Dobos: “Și eu am intrat într-un Sandero, exact la fel, mi-a frânat brusc în față.”
  • Marius Panaite: “Am pățit și eu cu Sandero Stepway… eram singur în pasaj.”

Ce este Distronic?

Distronic este un sistem avansat de asistență la șofer, specific anumitor modele Dacia, care integrează controlul de croazieră cu funcționalități de asistență la frânare automată. În loc să acționați manual frânele și să reglați viteza de croazieră în traficul lent, Distronic detectează vehiculele din față și aplică automat frânele pentru a menține o distanță sigură.

Comisia Europeană a propus, începând cu 2009, ca autoturismele să fie obligatoriu dotate cu sisteme de asistență la franare. Această măsură are scopul de a reduce numărul victimelor pe șosele și de a îmbunătăți siguranța rutieră.

În final, incidentul din Bacău ar trebui să servească drept avertisment pentru șoferi să fie vigilenți și să înțeleagă complet modul de funcționare al sistemului pentru a evita situații neplăcute în trafic.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri