17 aprilie 2024
ActualitateAbandonul școlar, dezbătut la Colegiul „H. Coandă”

Abandonul școlar, dezbătut la Colegiul „H. Coandă”

Centrul de Informare „Europe Direct” – Bacău (CIED Bacău), găzduit de Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău și Colegiul „Henri Coandă” Bacău a organizat miercuri, 25 septembrie, dialogul pe teme europene „Abandonul școlar – de la efect la cauză”. Activitatea s-a înscris în planul strategic de comunicare al proiectului „Centrul de Informare Europe Direct – Bacău” (2018-2020), gestionat de Reprezentanța Comisiei Europene în România, fiind derulat de Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, pe baza parteneriatului cu Județul Bacău și Municipiul Bacău și a colaborării strânse cu instituții publice, organizații guvernamentale și nonguvernamentale de la nivel de județ.

Seria de activități de comunicare desfășurate de Europe Direct Bacău sub forma unor dialoguri cetățenești între reprezentanți ai autorităților locale și naționale și diferite categorii de publicuri-țintă își propune să promoveze cetățenia participativă, punctând aspecte din viața oricărui cetățean băcăuan care pot fi influențate sau modificate de oportunitățile create la nivel european.

Tema propusă pentru acest dialog are ca motivație interesul instituțiilor europene, naționale și locale pentru fenomenul îngrijorător al abandonului școlar care are, pe termen lung, efecte puternic negative asupra dezvoltării sociale și creșterii economice. Odată cu aducerea în discuție a unor efecte particulare resimțite în comunitatea băcăuană și a cauzelor care conduc spre acestea, s-a dorit identificarea unor măsuri viabile care sunt deja luate în instituții sau pot fi aplicate în vederea limitării acestor efecte. Una din soluțiile concrete a fost oferită de echipa de profesori ai Colegiului „Henri Coandă” Bacău care a desfășurat pe parcursul anului școlar 2017 – 2018 proiectul european de mobilitǎți individuale Erasmus+, cu titlul „Strategii didactice moderne pentru combaterea eșecului, abandonului școlar și ameliorarea fenomenului de excludere socială”.
„Ameliorarea abandonului școlar, creșterea promovabilității în general și la examene în special, este o preocupare constantă a întregului colectiv de cadre didactice care s-a finalizat cu accesarea fondurilor europene în cadrul proiectului Erasmus+.



Ca urmare a dezbaterilor din cadrul activitații de astăzi (marți, 25 septembrie-n.r.), am constatat că toate instituțiile participante la această întalnire au identificat aceleași cauze ale abandonului școlar. Prin proiectul Erasmus+, profesorii și-au propus creșterea gradului de atractivitate a demersului didactic prin aplicarea unor metode moderne updatate intereselor tinerei generații, precum și introducerea unor teme la orele de consiliere prin care să creștem motivația, atât a elevilor cât și a parinților pentru studiu”, a declarat prof. Tatiana Nămoloșanu – director al Colegiului „Henri Coandă” Bacău și coordonator al Proiectului Erasmus+.

La dialog au participat în calitate de invitați Daniela Țîțaru – director general DGASPC Bacău, Carmen Fifirig, director DAS Bacău, Carla Popa – președinte APDP, Sanda Bordei – consilier școlar la Colegiul „Henri Coandă” Bacău și Laura Afrențoaie – șef Birou Protecția Copilului din cadrul DAS Bacău, alături de moderatorul dialogului, Nadia Morărașu, coordonator Europe Direct Bacău.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri