26 aprilie 2024
ActualitateA fost „vara controalelor” în deconcentrate. Prefectura a încheiat verificarea instituțiilor

A fost „vara controalelor” în deconcentrate. Prefectura a încheiat verificarea instituțiilor

Pentru prima dată în 30 de ani, instituțiile care reprezintă ministerele în teritoriu au fost controlate de Prefectura Bacău. „Există, între atribuțiile Instituției Prefectului, și aceea de a verifica activitatea serviciilor publice deconcentrate și a celorlalte organe ale administrației publice centrale din subordinea Guvernului organizate la nivelul unităților administrativ-tertoriale”, a explicat Valentin Ivancea, subprefectul județului Bacău.

Concret, pot fi controlate toate instituțiile care au reprezentanți în Colegiul Prefectural, cu excepția Inspectoratului de Poliție Județean, a Inspectoratului de Jandarmi, Gărzii de Mediu, APIA și AFIR. Verificarea nu a vizat partea de specialitate, ci aspectele care țin de managementul deconcentratelor, transparența, liberul acces la informațiile de interes public, rezolvarea petițiilor, circulația documentelor, legalitatea acestora și respectarea Codului Deontologic al Funcționarilor Publici.

Mai prietenoși cu cetățenii…



Au fost verificate 12 instituții: Direcția de Sănătate Publică, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, Direcția Județeană pentru Cultură, Agenția de Protecția Mediului, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă, Inspectoratul Teritorial de Muncă, Direcția Județeană pentru Sport și Tineret, Direcția pentru Agricultură, Casa Județeană de Pensii, Direcția Sanitar-Veterinară, Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor și Direcția de Statistică.

Prefectura a dispus, după fiecare control, măsuri cu termene clare de realizare. Între altele, întocmirea Programului de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial, stabilirea măsurilor necesare perfecționării profesionale și a aptitudinilor de comunicare a angajaților de la ghișeu, revizuirea indicatorilor de performanță, transmiterea proiectului de buget în vederea obținerii avizului Prefecturii înaintea depunerii la minister, refacerea avizierelor astfel încât să fie prietenoase cu publicul (gruparea informațiilor de același tip, actualizarea lor, afișarea modelelor de formulare completate, a informațiilor relevante etc.), păstrarea documentelor în condiții corespunzătoare, conform Legii Arhivelor, identificarea unei soluții în vederea asigurării de rampe de acces pentru persoanele cu dizabilități.

Codul Administrativ va face ordine!

Concluziile subprefectului județului Bacău sunt optimiste: există nereguli, dar cu siguranță vor fi remediate. „Controlul vine în sprijinul instituțiilor pentru ca acestea să aibă o funcționare corectă, legală, în interesul cetățeanului. Am avut surprize plăcute, dar și surprize neplăcute, cum ar fi calitatea slabă a managementului sau o rezistență la verificarea efectuată de noi”, a declarat Valentin Ivancea. De unde vine această rezistență?

Deconcentratele consideră că nu sunt subordonate Prefecturii, ci direct ministerelor, în plus, fiecare șef are o interpretare oarecum subiectivă asupra managementului. „De altfel, este corect, nu sunt subordonate Instituției Prefectului, dar aceasta are atribuții de coordonare în județ. În momentul în care va intra în vigoare Codul Administrativ, aceste aspecte vor fi clarificate”, a precizat subprefectul Valentin Ivancea, în final.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri