luni, 22 decembrie 2025

Din categoria „dam din gura ca nu ne doare”;

Autostrada Romica-Ludovic

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban a poposit la sfarsitul saptamanii trecute in Bacau. La brat cu presedintele PNL, Orban a facut o serie de declaratii legate de soseaua de centura a orasului si de autostrada care, chipurile, va trece prin Bacau.

Declaratiile lui Ludovic Orban, preluate pe prima pagina de presa favoriabila presedintelui PNL par a aduce numai vesti bune pentru bacauani. Orban a promis de toate in timp record: sosea de centura plus autostrada ca bonus. Numai ca declaratiile facute la Bacau se cam bat in cap cu cele facute in cadru oficial, la Bucuresti. La sfarsitul anului 2007, Orban declara presei centrale, mai exact Jurnalului National ca studiile de fezabilitate erau preconizate a se termina la sfarsitul lunii februarie 2008. aIn acest moment se reface studiul de fezabilitate realizat in 1999, deoarece datele de atunci nu mai sunt conforme cu cele de acum. Studiul de fezabilitate va fi finalizat pana la inceputul lunii februarie 2008. Autostrada va fi realizata prin concesiune, iar utilizatorii vor plati o taxa”, sustinea Ludovic Orban. In timpul vizitei de la Bacau, ministrul s-a facut ca uita ceea ce declarase in trecut si a modifcat termenul studiilor de fezabilitate. aAutostrada o sa dea in centura Bacaului, 16 km din centura vor face parte din autostrada. Acum se lucreaza la studiul de fezabilitate al autostrazii care va lega sudul tarii de nord”, a mai spus Orban. Daca ar fi sa ne ghidam dupa afirmatiile lui Orban, la studiul de fezabilitate care trebuia terminat la inceputul lui februarie, se lucreaza abia acum.



Soseaua lui Romeo

Proiectul soselei de centura a fost aprobat de catre Guvern inca din anul 2004, si nu 2005 asa cum a declarat acelasi Orban cu prilejul vizitei. De atunci si pana acum nu s-a mai petrecut nimic senzational. Pe 7 iulie 2006, autoritatile locale declarau ca alicitatia pentru consultanta si proiectare urmeaza a fi organizata in data de 5 iulie 2006. Lucrarile vor incepe in prima decada a anului viitor (anul 2007, n.red.) si sunt estimate a fi finalizate in anul 2009. Prin urmare, la aceasta data, ministrul ar fi trebuit sa viziteze santierul soselei de centura, nu locul pe unde va trece viitoarea sosea de centura. Doar ca declaratiile s-au schimbat brusc. Pe site-ul primariei, presedintele PNL ne spune ca apana in acest moment, in cadrul acestui (sic!) contract s-a revizuit studiul de fezabilitate, s-au stabilit aliniamentele soselei de centura, au inceput ridicarile topografice si realizarea studiilor geotehnice si s-a introdus in proiect legatura cu DN11, care duce spre Brasov. Conform contractului, faza de proiectare si de achizitie a terenurilor se va finaliza in prima parte a anului 2008, in perioada iulie-octombrie 2008 fiind programata achizitia /ofertarea executantului lucrarilor de constructie. inceperea lucrarilor este programata a avea loc la sfirsitul anului 2008, termenul de executie fiind de 31 de luni”.

Niciun centimetru de autostrada

Din anul 2004, mai exact din momentul in care PNL a ajuns la putere, in toata Romania nu s-a construit nici macar un centimetru de autostrada. In schimb declaratiile au curs garla. Oricum suntem singura tara in care kilometru de autostrada se scumpeste in fiecare an, fara ca macar sa inceapa lucrarile. Exemplul Bechtel este elcovent. In ceea ce priveste soseaua de centura a Bacaului si autostrada care va trece prin Bacau, acestea raman la stadiul de vise si declaratii politicianiste. Deocamdata.
Scris de Ionut Avram



spot_img