Restaurantele bacauane simt criza economica din plin. Numarul clientilor a scazut in ultimele luni. Beneficiarii evenimentelor festive (nunti, botezuri) au solicitat reducerea preturilor. Pe de alta parte, patronii unitatilor de alimentatie publica se lovesc de diversificarea gusturilor clientilor, uneori peste posibilitatile propriilor bucatari.
Bacauanii dar si clientii veniti din alte locuri solicita meniuri diverse, cu specific indian, chinez, italian sau arabesc. aDaca sunt cinci clienti, solicita din sase meniuri, iar noi trebuie sa taiem jumatate de morcov, un sfert de varza si 200 de grame de carne pentru a realiza meniul. Cand a fost cu gripa aviara nu mai doreau pasare, apoi cu boala vacii nebune nu mai vroiau carne de vita, iar acum se feresc de porc, de cand cu pesta porcina”, ne-a spus Iulian Barsan de la Casa Nobless din Bacau.a Cezar Ivanof, managerul de la Complexul Decebal urmareste sa diversifice permanent meniurile. aIn perioada urmatoare voi aduce un bucatar albanez, mai am unul din Anglia. Foarte multi clienti solicita mancaruri aflate in trend, sofisticate. Sunt cei cu gusturi de Bucuresti, pentru care trebuie sa te adaptezi permanent”, a precizat Ivanof. Green Park, situat in Parcul Cancicov din Bacau si-a diversificat foarte mult meniurile pentru a nu-si pierde clientii. Ghita Dospinescu, manager la SC Green Park observa evolutia meniurilor in ultimii ani. aMeniurile nu mai sunt aceleasi ca acum 10 ani. Clientii solicita mereu altceva”. Si Restaurantul Latin incearca sa-si pastreze sectorul de clienti deveniti fideli in ultimii 13 ani. aNoi avem un bucatar chinez, specialist in mancaruri traditionale din China. Incercam sa ne diversificam oferta permanent pentru a ramane lideri pe acest segment. Oferim si mancaruri romanesti pentru a atrage mai multi consumatori”, ne-a precizat Cristi Carlan de la „Latin”. aClientii vor mancare buna, romaneasca si 100% naturala. Cred ca asistam la revenirea la meniurile clasice”, este si parerea lui Laurentiu Baciu, patronul „President Hotel” Complexul Hotelier Decebal, care cuprinde un restaurant si o unitate de cazare importanta resimte o scadere de cateva procente in ultimile luni. aApreciem o scadere de aproximativ 7% a evenimentelor de tip corporate, care poate fi pusa pe seama scaderii numarului de evenimente din Bacau. Daca aceasta criza mai continua vreo 2 ani, cu siguranta, cu totii vom fi afectati”, ne-a declarat Cezar Ivanof, manager al Complexului Hotelier Decebal. Criza este simtita din plin in restaurantele unde bacauanii sunt principalii clienti. aNumarul clientilor este in scadere totala. Sunt putini care isi permit sa organizeze o masa. Toti vor ceva ieftin si bun”, ne-a spus Iulian Barsan de la Casa Nobless.
Mircea Merticariu















