duminică, 28 decembrie 2025

Alerta la Evidenta Populatiei: Program prelungit si carti de identitate la foc automat

Angajatii Directiei de Evidenta a Persoanelor Bacau vor avea mai mult de lucru incepând de saptamâna viitoare, când se scurteaza termenul de eliberare a actelor de identitate. In plus, de pe 5 iunie se prelungeste programul de lucru cu publicul. Masurile au fost luate pentru bacauanii care vor sa voteze, dar nu au un act de identitate valabil.

"Incepând cu data de 21 mai, termenul de eliberare a actelor de identitate va fi redus la cinci zile lucratoare, astfel incât pâna la data alegerilor sa eliberam actele solicitate in aceasta perioada", a declarat comisar sef Ioan Prisecaru, seful Directiei de Evidenta a Persoanei. Termenul legal de eliberare a documentului de identitate este de 10 zile lucratoare, dar odata cu apropierea alegerilor acest termen se va scurta. Este cu atât mai necesar cu cât acest act este singurul in baza caruia se poate vota. In prezent, nici cei care au acasa o carte de alegator nu o pot folosi pentru a merge la vot. "La alegerile anterioare nu au fost probleme deosebite si am incercat sa facem fata cererilor", a mai explicat Prisecaru. Seful serviciului face un apel si catre cei care au inca buletinul valabil, dar au alte motive pentru care trebuie sa il preschimbe sa mai astepte. "Fac un apel catre persoanele care acte de identitate valabile si care vor sa isi faca schimbare de domiciliu sau de nume sa amâne depunerea cererilor pentru a putea face fata numarului de cereri pentru inlocuirea actelor pierdute, deteriorate sau expirate. Aceste cereri vor avea prioritate la solutionare", a atras atentia Ioan Prisecaru.

In weekend-ul alegerilor e deschis

De pe 5 iunie, acest serviciu va fi deschis pâna la ora 18.30 in fiecare zi, in special pentru eliberarea buletinelor. Pentru depunerea cererilor se respecta acelasi orar 8.30-16.30, iar miercurea 8.30-18.30.
"In ziua de sâmbata 9 iunie si duminica 10 iunie va fi program prelungit: sâmbata de la 8-16 si duminica de la 8 la 21", a precizat seful serviciului. Dupa 5 iunie, termenul de eliberare a buletinelor s-ar putea scurta la trei zile, in functie de numarul de solicitari. Singura problema care ar putea aparea in acest interval este ca angajatii sa nu faca fata solicitantilor. "Si in acest moment lucram cu jumatate din personalul din organigrama. Avem 14 oameni: jumatate sunt la ghisee. Doar 60 la suta din cereri provin din municipiu, restul de la cetatenii din cele 35 de comune pe care le deservim", a conchis Prisecaru, dând asigurari ca se vor face eforturi sustinute pentru a trece cu brio de aceasta perioada.



Potrivit Legii 67/2004, prin act de identitate in baza caruia se poate vota se intelege cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul, pasaportul diplomatic sau de serviciu, iar in cazul miliarilor carnetul de serviciu militar.

Andreea Gavrila


spot_img