Urmare a eforturilor comune ale conducerii liceului și ale unei echipe de profesori din comisia pentru proiecte europene, instituția noastră a obținut Acreditarea Erasmus+ în domeniul educației școlare, de la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale. Acest lucru ne permite ca până în 2027 să putem accesa, anual, fonduri europene, printr-o procedură simplificată, pentru ca elevii și profesorii nostri să desfășoare activități de învățare/perfecționare la diverse instituții europene. În acest sens, ne-am propus ca anual, un numar de aproximativ 30 de elevi să facă schimb de experiență cu alți colegi europeni, prin participarea la activitățile didactice desfășurate de liceele partenere, iar 10 cadre didactice vor participa la cursuri de formare europene, prin care vor dobândi competenţele necesare creşterii calităţii actului educaţional şi a atractivităţii şcolii. Instituția noastră de învățământ a fost mereu preocupată să găsească soluții pentru a face mai atractiv demersul didactic și pentru a stimula capacitatea socio-emoţională a elevilor, ținând cont de specificul formabililor noștri.
În anul şcolar 2017-2018, înainte de pandemie, Liceului Teoretic „Henri Coandă” a beneficiat de un grant de la UE pentru un proiect Erasmus+, care s-a axat pe utilizarea creativă a noilor tehnologii în procesul de predare-evaluare şi modalităţi de accesare a diverselor platforme educaţionale, ceea ce a făcut ca orele online de pe platforma şcolii să se desfăşoare cu succes încă din prima perioadă pandemică. Prin competențele dobândite de beneficiarii formărilor Erasmus+, iar prin diseminare, aproape toți profesorii școlii, au reușit să implementeze mijloacele moderne și metodele activ-participative de predare-evaluare, demonstrând astfel eficienţa acestor formări europene. Însă, după doi ani de predare preponderent în online, nu au întârziat să apară şi efectele negative, resimţite atât în rândul cadrelor didactice, al elevilor, cât și al părinţilor. De aceea, în anul 2021, am aplicat și câștigat un alt proiect Erasmus prin care ne-am propus deconectarea de la device-uri ori, pe cât posibil, folosirea lor cu măsură, pentru a ne reconecta social şi afectiv cu cei din jur, pentru a construi un mediu mai prietenos în școală. Beneficiile constatate ca urmare a implementării celor două proiecte europene ne-au determinat să aplicăm pentru obținerea acreditării Erasmus+ și suntem convinși că mobilitatile europene, în primul rând ale elevilor și interacțiunea cu alte sisteme de învățământ, cu profesori și elevi din alte tări, vor cataliza demersul didactic, elevii vor fi mai motivați, iar liceul nostru mai armonizat cu instituții similare din spațiul european. Dorim ca prin accesarea acestor proiecte finanțate de U.E. să oferim elevilor nostri o deschidere spre alte culturi și civilizații, oportunitatea de-a vedea și alte sisteme de învățământ, de-a interacționa cu profesori și colegi europeni, de a-și exersa competențele lingvistice într-o limbă de circulație internațională, de-a dobândi acele competențe cheie transversale (gândirea critică, autocontrolul, adaptabilitatea, creativitatea, exprimarea personală și socială etc), necesare unor cetățeni deschiși valorilor comunitare europene. Prin participarea la cursurile Erasmus, cadrele didactice vor realiza că nu este suficientă doar o bună pregătire științifică, ci și excelență în ce privește practicile și metodele pedagogice, care trebuie adaptate interesului tinerilor secolului 21 și care să ofere absolvenților nostri „un profil de formare european”. Toate aceste activități transnaționale coroborate vor contribui la schimbarea paradigmei educaționale, de la profesorul furnizor de informații către elevul receptor al acestora, la profesorul care formează competențe.
Informatii suplimentare
Director: prof Bortoș Monica
Coordonator: prof. Nămoloșanu Tatiana














