Locatarii lupta fara succes pentru drepturile lor
Mai multi locatari din blocul 24 de pe strada Stadionului sunt „la cutite” cu asociatia de proprietari din care fac parte. Impartirea consumului de apa calda si a celui de energie electrica pentru lift este principala nemultumire a locatarilor.
„Asociatia 43 Crizantema ne face greutati, in sensul ca ne obliga sa platim apa calda, chiar daca nu consumam nicio picatura, ne-a declarat Ion Tunaru, unul dintre proprietarii apartamentelor din acest bloc. Mai suntem doar trei familii fara centrala termica proprie in bloc. Din acestea doar una consuma apa calda, insa factura care vine de la CET se imparte la toti cei care nu sunt inca debransati.” Celalalt proprietar care plateste apa calda de la CET fara sa o foloseasca este Emilian Untea. „Nu mi se pare normal sa platim toti pentru consumul unuia singur. Apometrele noastre arata consum zero. Vecinul care se foloseste de apa de la CET este taxat in pausal, iar diferenta se imparte pe noi, cei care nu deschidem deloc robinetele. Asociatia ne acuza ca furam apa. Este calomnie si ma voi adresa instantei daca nu se rezolva problema.” Locatarii sustin ca au solicitat conducerii asociatiei sa verifice apometrele din aparatamentele bransate inca la CET, dar ca administratorul si presedintele nu au dat curs cererii.
Trebuie doar putina vointa
Administratorul Asociatiei de proprietari 43 „Crizantema” ne-a declarat ca asteapta o solicitare scrisa de la locatari pentru verificarea apometrelor de apa calda din bloc. „Se banuieste ca sunt proprietari care si-au debransat apartamentele de la CET, dar nu au taiat si tevile de apa calda, explica administratorul Cristina Gavrila. Este posibil ca de aici sa apara consumul mare de apa calda. Potrivit unei hotarari de consiliu local, eu impart consumul la toate cele trei apartamente, atata timp cat doi dintre proprietari nu declara nimic de pe apometre.” Verificarea consumului inregistrat de apometre nu este doar un drept al asociatiei de proprietari, ci chiar o obligatie a administratorului. Nu este nevoie de o sesizare in acest sens. Pentru a inlatura orice suspiciuni, se poate forma o comisie de verificare, care sa incheie proces verbal in fiecare apartament. In ceea ce-i priveste pe proprietarii apartamentelor debransate, acestia sunt obligati, cu un preaviz de 5 zile, sa permita accesul reprezentantilor asociatiei pentru verificarea instalatiilor comune ale blocului.
Dus cu vorba
Dar problema repartizarii consumului de apa calda nu este singura care genereaza tensiuni in asociatie. Modul de impartire a consumului de energie electrica ii nemultumeste pe locatarii de la parter si de la primul etaj. Bogdan Dutu este unul dintre reclamanti. „Eu nu folosesc deloc liftul, ne-a declarat acesta. Legea prevede ca pot fi scutit de plata energiei electrice folosite pentru lift. Locuiesc de un an si jumatate in bloc, iar cand am cerut sa fiu scos de la plata mi s-a spus sa astept adunarea generala, pentru ca aceasta sa aprobe cererea mea. Am asteptat. Anul acesta, in adunarea generala cenzorul mi-a spus sa aduc semnaturi de la vecini, care sa confirme ca eu nu folosesc liftul.” Locatarul s-a conformat. Cand s-a prezentat la sociatie cu tabelul i s-a spus ca trebuie sa astepte adunarea general viitoare. „Adica inca un an, spune nemultumit Bogdan Dutu. Este bataie de joc.” Administratorul sustine insa ca locatarii prezenti la adunarea generala nu au fost de acord cu scutirea „fiindca exista un uscator la etajul 10 (cei de la parter spun ca nu-l folosesc, n.r.), iar nepotul unuia dintre ei urca la 9 intr-o veselie la viitoarea lui sotie.” Administratorul asociatiei mai spune ca neintelegerile din bloc sunt vechi si generate de pretentiile unor proprietari asupra terenului din jur si a iesirii pentru evacuarea gunoiului. Conducerea asociatiei evita sa intervina in conflict, desi tot ceea ce priveste spatiul comun ar trebui sa o priveasca.
Doina Mincu















