marți, 23 decembrie 2025

Pensionarii au pus la zid Compania de Apa

La sedinta de ieri a Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Varstnice nu s-a batut deloc apa in piua. Participantii au dezbatut punctual problemele fierbinti ale apei reci pe care o furnizeaza compania bacauana. Ei si-au indreptat toate sagetile catre Compania Regionala de Apa acuzand-o ca nu tine cont de doleantele lor exprimate de nenumarate ori pana acum. Participantii la dezbatere au ridicat in special problema contorizarii consumului de apa rece si faptul ca reprezentantilor asociatiilor de proprietari nu li se da voie sa asiste la verificarea apometrelor amplasate la intrarea in scara blocului si care apartin companiei. "De ce nu i se permite si delegatului asociatiei ca sa asiste la aceasta verificare?", a intrebat Eugen Negrea, presedintele Asociatiei Nationale a Cadrelor Militare in Rezerva si Retragere, Filiala "Oituz"-Bacau. Apoi a continuat adresandu-se reprezentantului Companiei de Apa: "Se zvoneste ca aveti interesul ca aceste contoare (apometre – n.n.) sa arate cu o suta mai mult decat se consuma. Este hilar, stiu, dar nu ar fi rau sa permiteti delegatului sa asiste la verificare". Replica reprezentantului Companiei Regionale de Apa nu a intarziat sa apara. "Faptul ca nu s-a permis accesul persoanelor straine la aceste verificari se datoreaza unor reglementari impuse de Institutul de Metrologie, a spus Petrus Radulescu, director tehnic la Compania Regionala de Apa Bacau. Acesta interzice nu numai persoanelor straine, dar chiar si celor din unitatea noastra care nu au atributii in activitatea de verificare, tocmai pentru ca acolo trebuie indeplinite niste conditii speciale."

"Nu este corect"

Reprezentantul asociatiilor de proprietari a reprosat conducerii companiei ca "este impotriva scaderii din factura a cantitatii de apa murdara", care nu poate fi utilizata, si ca nu preia in administrare conductele de dincolo de caminul de apometru care sunt la mare distanta de bloc. "De multe ori la robinet curge nu mal, ci un fel de pacura, a declarat reprezentantul Ligii Judetene a Asociatiilor de Proprietari. Compania se impotriveste scaderii din factura a cantitatii respective de apa. Apoi nu este corect ca o conducta care se afla la o distanta mare de bloc, chiar daca este intre acesta si caminul de apometru al companiei, sa fie considerata proprietatea locatarilor si sa cada in sarcina lor toate pierderile si repararea ei. Nu este corect, deoarece conducta este pe domeniu public". De cealalta parte conducerea companiei a argumentat ca furnizarea apei reci se face in virtutea unui regulament-cadru care delimiteaza si proprietatea asupra conductei si ca facturarea cantitatii se face pe baza de proces verbal care este semnat si de catre reprezentantul asociatiei de proprietari. A invocat, totodata, vesnica problema a vechimii retelelor de distributie a apei, care influenteaza negativ calitatea acesteia. Dar i-a asigurat pe reprezentantii pensionarilor ca, totusi, conducerea companiei a dispus in cele din urma accesul la verificarea apometrelor a unui delegat din partea asociatiilor de proprietari. Si le-a promis ca efectele pozitive ale cresterii pretului apei, justificata de investitiile facute de companie, se vor vedea in scurt timp.
Elena Tintaru





spot_img