vineri, 19 decembrie 2025

Amenzi de peste 300.000 de lei, primite de Lidl, și confiscarea produselor periculoase

Magazinele din lanțul comercial Lidl au intrat sub lupa comisarilor băcăuani de Protecția Consumatorilor, fiind verificate la sânge, încă de la începutul lunii. Controalele fac parte din tematica dictată la nivel național de ANPC, urmărindu-se modul în care sunt respectate regulile de comercializare.

Timp de mai bine de o lună, magazinele Lidl din tot județul au fost verificate de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bacău. Din păcate, controalele au scos la iveală numeroase nereguli care nu au putut fi trecute cu vederea, ținând cont de riscul la care erau expuși consumatorii. Se pare că o parte din operatorii economici nu au înțeles, încă, sau nu vor să înțeleagă faptul că respectul față de consumatori constă și în oferirea de servicii sigure și produse de calitate” a declarat Adrian Roșca, comisar șef adjunct la CJPC Bacău.



Legume și fructe stricate și cu mucegai

Suprizelele s-au ținut lanț, comisarii băcăuani identificând, la tot pasul, neconformități, unele mai grave decât celelalte. Astfel, s-a constatat că pavimentul era murdar și alunecos, iar spațiile neigienizate, inclusiv vitrinele frigorifice. În plus, legumele și fructele erau vândute fără a respecta clasa de calitate afișată – depreciate și cu mucegai. Mai mult, pe rafturi erau etalate și produse alimentare nesigure, cu ambalajul deteriorat, iar în spațiile frigorifice, produsele prezentau arsuri de îngheț și acumulări de gheață (atât la interior, cât și la exterior). Grav este că au fost găsite și neconcordanțe între prețul la raft față de cel de la casa de marcat. Cu alte cuvinte, clientul era furat pe față, fără ca acesta să-și de-a seama.

Expirate” și fără etichete cu informații despre alimentele vândute

Totodată, au fost găsite produse alimentare aflate în afara datei de durabilitate minimală, adică expirate. Nu în ultimul rând, unele dintre aceste magazine Lidl vindeau produse alimentare pentru care nu se asigurau informații legate de ingrediente, de gramajul, data limită de consum, producător etc.). În aceste condiții, magazinul LIDL din Șerbănești a fost închis, pentru o perioadă de până la 6 luni, dar, pentru că neregulile au fost rezolvate, a fost redeschis după 24 de ore. Asta nu înseamnă că totul este în regulă de acum încolo. Dacă, de exemplu, la următorul control, vom constata aceleași situații problematice, magazinul va sta închis efectiv șase luni, fără nicio posibilitate de a fi redeschis”, a completat șeful Protecției Consumatorilor. Mai reținem și că operatorul economic a fost sancționat cu amenzi contravenționale totalizând 310.000 lei. Complementar, s-a decis și oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de 2.300 lei.



spot_img