duminică, 21 decembrie 2025

Ziua Europeană a Numărului Unic pentru Apeluri de Urgență 112

 

Operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale sunt primii care răspund apelurilor 112 și, în funcție de situație, alertează echipajele de intervenție.

„Cu această ocazie, urările noastre de bine se îndreaptă spre ei și spre toți cei care fac acest sistem să funcționeze la înalte standarde de calitate și eficiență! Astăzi avem zeci de motive să le mulțumim și colegilor noștri din dispecerat pentru munca pe care o depun și pentru toate viețile salvate!”, se arată într-un comunicat al ISU Bacău.



12.481 de apeluri au fost primite anul trecut în dispeceratul integrat ISU-SAJ. Fiecare apel a avut povestea sa. Fiecare apel a devenit pentru colegii noștri un maraton, în care au fost alergătorii din linia întâi.

„Fiecare misiune și fiecare reușită își are începutul în dispecerat, acolo unde, în timp ce discută cu apelantul, colegii noștri își dau seama de gravitatea situației de urgență și alertează forțele de intervenție necesare, însă treaba lor nu se termină aici.

Din momentul în care autospecialele au părăsit baza, dispeceratul începe comunicarea pe stație cu echipajele aflate în teren, pentru a le furniza toate informațiile necesare.  Astfel, până să ajungă la locul solicitării, pompierii au o imagine clară despre ceea ce îi așteaptă și despre modul în care vor interveni.

Pe lângă toate acestea, rolul celui de la capătul linei este de a calma persoana aflată într-o situație de urgență, de-ai oferi indicații, astfel încât să-i salveze viața sau să preîntâmpine producerea mai multor victime”, se mai arată în comunicatul ISU Bacău.



spot_img