Conform metodologiei de organizare și desfășurare, Concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante de directori și directori adjuncți în unitățile de învățământ de stat, sesiunea a treia, s-a încheiat, cu validarea rezultatelor finale în data de 4 octombrie.
La nivelul județului Bacău, au fost admise toate cele 43 de candidaturi depuse. La proba scrisă, care a avut loc în data de 8 septembrie în centrul de examen organizat la Colegiul „N.V.Karpen” din Bacău, s-au prezentat doar 32 de candidați, iar dintre aceștia au fost declarați admiși 13. A urmat proba de interviu, ultima din concurs, în zilele de 27 și 28 septembrie, unde au fost declarați reușiți 12 candidați.
Pe 3 octombrie, candidații admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ și-au exprimat opțiunile pentru ocuparea unui singur post, iar în final au fost numiți prin decizie 11 candidați, care vor ocupa o funcție de conducere în baza unui contract de management cu o valabilitate de 4 ani.
Pentru ca un candidat să fie declarat admis în acest concurs, trebuia să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ: să aibă dosarul de candidatură validat și să obțină cel puțin nota 7 (șapte), atât la proba scrisă, cât și la proba de interviu.
Inspectoratul Școlar Județean Bacău a organizat această sesiune a concursului pentru ocuparea a 40 de funcții vacante de director și 13 funcții de director adjunct din unitățile de învățământ de stat din județ. În urma primelor două sesiuni de concurs, din septembrie-decembrie 2021 și ianuarie-aprilie 2022, s-au ocupat, în total, 186 de posturi de conducere în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Bacău, respectiv 127 de director și 59 de director adjunct.
Rămân în continuare vacante și ocupate prin detașări în interesul învățământului, până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de finalul anului școlar în curs, 42 de funcții de conducere, din care 32 de director și 10 de director adjunct.















