Griji legate de insolventa Blue Air
Aeroportul Bacau a fost luat in concesiune pe 34 de ani de catre compania Blue Air, care si-a asumat obligatia de a investi 45 de milioane de euro pentru a-l aduce la standarde europene privind dotarile si indicele de portanta al pistei. Societatea va gestiona transportul aerian, dar va desfasura si alte activitati economice in zona aerogarii. Din profitul obtinut, va plati redevente catre CJ Bacau. Lucrarile ar fi trebuit sa inceapa la sfârsitul lunii martie 2010, dar au fost amânate deoarece obtinerea autorizatiilor dureaza foarte mult. Intârzierea demararii investitiei, precum si informatiile privind dificultatile financiare ale firmei i-au pus pe gânduri pe membrii CJ Bacau. Se pare ca Blue Air ar avea datorii catre un operator de zbor care a solicitat in instanta declararea insolventei acesteia. La sedinta de vineri a CJ, analizând un proiect privind reorganizarea consiliului de administratie al RA Aeroportul “G. Enescu”, consilierii au adus in discutie si situatia Blue Air. Daca, intr-adevar, compania are probleme financiare, exista riscul sa nu mai poata construi terminalul si pista, asa cum s-a angajat. “Pâna la obtinerea autorizatiei de constructie, pe care CJ o va elibera cu maxima celeritate, si scurgerea termenului de 30 de zile in care dânsii pot face modificari la graficul de lucru, eu inca le acord prezumptia de buna credinta si nu ma pot lansa in fel de fel de consideratii pe marginea evolutiei financiare a acestei firme, a afirmat presedintele Dragos Benea. Eu cred ca pâna la urmatoarea sedinta a CJ, vom avea autorizatia eliberata si graficul de lucru batut in cuie.”
Un an intârziere in demararea investitiei
Blue Air are o datorie de 3 miliarde de lei vechi catre regia bacauana, care provine din taxe si care dateaza din perioada in care Blue Air era un simplu operator de zbor. Suma e achitata in rate, societatea respectând, pâna acum, graficul de plata. Oana Chelaru, directorul regiei, a declarat ca procesul in care e implicat Blue Air a fost suspendat. “Din punctul nostru de vedere, pâna nu avem o hotarâre care sa confirme insolventa, contractul se deruleaza fara probleme, a afirmat directoarea. Mai avem de obtinut doua autorizatii, apoi vom veni la CJ pentru obtinerea autorizatiei pentru intregul proiect. Din momentul acela vom vedea câte din aceste informatii sunt adevarate si daca au capacitatea de a continua investitia.” Ea afirma ca Blue Air ar trebui sa inceapa lucrarile in 2010 sau, cel mai târziu, in primavara daca vremea va fi nefavorabila. Asta inseamna o intârziere de un an fata de data anuntata de reprezentantul Blue Aero. Oarecum multumiti de asigurarile primite, alesii au votat noul consiliu de administratie, format din 5 membri: Oana Chelaru, directorul regiei, Cornelia Gireada, director de urbanism la CJ, Ioana Oprea, reprezentant al Ministerului Transportului, Mircea Muntean, directorul DGFP, si Gheorghe Apostu, directorul AJPS.
Silvia Patrascanu















