„Ne-au facut varza drumul”
Locuitorii din Negri sunt extrem de nemultumiti ca pentru a avea dig pe Siret trebuie sa ramâna fara drum. Oamenii sustin ca masinile de mare tonaj care transporta pamântul pentru consolidarea digului din zona Prajesti – Negri, la iesirea din Mâgla, au distrus DJ 204. “L-au rupt, l-au facut praf si pulbere. Ar fi putut sa circule prin capatul tarlalei, paralel cu drumul”, afirma Costica Chilianu, revoltat. Inainte de a sesiza redactia, cetatenii s-au adresat Primariei Negri, Serviciului Public Judetean de Drumuri (SPJD) Bacau, Prefecturii si Administratiei Bazinale de Apa (ABA) Siret, dar institutiile i-au ignorat sau i-au trimis de la Ana la Caiafa. Valentin Palea, directorul SPJD Bacau, afirma ca nicidecum nu le-a ignorat plângerile, dimpotriva, a anuntat ABA, ca beneficiar al investitiei, ca DJ 207 D trebuie adus la starea initiala. “Sunt afectati cam 500 de metri de drum, arata directorul SPJD. Noi am incheiat o nota de constatare impreuna cu Primaria Negri, apoi am trimis o adresa ABA in care am cerut institutiei sa ia masuri ca masinile sa nu depaseasca 40 de tone, asa cum prevede «Legea drumurilor», si sa ia masuri de remediere, la final.”
Scripat arata spre primar
“Adresa venita de la CJ a fost data constructorului urmând ca la finalizarea lucrarilor, zona afectata sa fie reabilitata. Dirigintele de santier trebuie sa vada exact care este situatia din teren. La inceputul lucrarilor au fost facute fotografii. Acestea vor fi comparate cu cele de la finalizarea lucrarilor. Oricum, am inteles ca drumul respectiv nu era grozav nici inainte”, a declarat Constantin Draganuta, director ABA Siret. E greu de inteles cum vine asta: daca era asfaltat si avea doua gropi, firma il va reasfalta, apoi il va gauri pentru a arata exact ca inainte? Oamenii sustin ca se putea circula, iar acum e “praf si pulbere”. E, totusi, o diferenta. “In privinta digului, e clar, lucrarea trebuie facuta, dar urmarile depind de iscusinta primarului, afirma Constantin Scripat, prefectul judetului. Orice firma de constructii are fonduri pentru organizarea de santier. Sunt bani din care se platesc despagubiri, taxe de acces, argila pe care o ia din comuna, accesul pe proprietatile private etc. Un primar care vrea sa se implice si care stie sa negocieze ramâne la finalizarea lucrarilor cu toate drumurile asfaltate sau pietruite, asa cum erau. Daca nu, face adrese!”
“Nu cred ca puteau evita!”
Iulia Riglea, primarul comunei, arata ca nu CL Negri e administratorul DJ 207 D, prin urmare nu are calitatea sa negocieze cu firma. In afara de asta, “Cu cine sa vorbesc?, intreaba primarita. Sunt doi ingineri tineri si de câte ori i-am sunat erau pe malul drept al Siretului. Si eu sunt suparata, ne-au facut varza drumul, dar nu cred ca puteau evita! Sunt sute de tone de pamânt care trebuie carate!” Pâna la urma, se zareste o “luminita” pentru petitionarii din Negri. Constantin Scripat declara ca se va implica Prefectura, daca Primaria Negri nu a fost in stare sa o faca. Nu promite reparatii, dar va urmari acest aspect, “nu putem lasa drumul intr-o stare mai proasta decât a fost!”
Silvia Patrascanu
Alexandra Zaharia















