Marea asfaltare politica
Modernizarea Caii Moinesti, cuprinsa in asa-zisul plan de dezvoltare urbanistica a municipiului Bacau, a incaput pe mâna unei societati ce apartine unor "baieti destepti" abonati la lucrari din fonduri publice. Contractul "prins" la Bacau, in suma totala de 5,54 miliarde lei vechi (conform Anuntului de atribuire nr. 87171 din 8 iulie 2010) a fost incredintat direct, fara organizarea unei licitatii prealabile. Cotidianul Desteptarea a dezvaluit saptamâna trecuta ca o alta firma de…inspiratie politica s-a ales cu bani frumosi din asflatarea unor strazi, in urma unor "aditionale" aplicate la contractul initial parafat cu municipalitatea bacauana.
Societatea Consilier Construct Engineering din Bucuresti s-a procopsit cu un contract gras din partea municipalitatii bacauane: servicii de proiectare in vederea modernizarii Caii Moinesti. Valoarea totala a contractului este de peste 5,54 miliarde lei vechi, acesta fiind acontat prin incredintare directa si nu prin licitatie. Pâna in urma cu doi ani, societatea a apartinut lui Bogdan Vintila, fost director al Agentiei Nationale a Drumurilor in timpul guvernarii PSD, 2000 – 2004. Societatea patronata de Vintila a câstigat mai multe contracte de proiectare la Primaria Capitalei, evidentiate pe larg de presa centrala incepând cu 2006. Ulterior, in aprilie 2008, Vintila a decis sa vânda societatea catre o firma de inginerie si consultanta din Finlanda, Poyry. In prezent, conform datelor de inmatriculare ale societatii, finlandezii de la Poyry PLC detin 95 la suta din actiunile Consilier Construct Engineering, in timp ce restul de 5 la suta a revenit firmei Consilier Construct.
In luna martie, conducerea municipalitatii bacauane a prezentat in cadrul unei sedinte de Consiliu Local planul de dezvoltare urbanistica a municipiului Bacau. Acesta a fost realizat de firma Intergroup Engineering SRL din Bucuresti. Potrivit documentelor de inmatriculare a firmei, societatea nu a depus la Registrul Comertului bilantul pe anul 2008. Planul Integrat de Dezvoltare Urbana a municipiului contine, printre altele, modernizarea… Caii Moinesti, reproiectata de Consilier Construct pentru câteva miliarde de lei vechi.
Asfaltari pe filiera CJ Vrancea
In urma cu o saptamâna, cotidianul Desteptarea dezvaluia ca o parte din asfaltarile din municipiul Bacau au incaput pe mâna unei societati aflata in cercul de interese al Consiliului Judetean Vrancea. Firma Luconsa BM SRL s-a lipit la un contract de 9 miliarde lei vechi, lucrari suplimentare la un prim contract de 47 de miliarde câstigat de Bitunova SRL in luna mai 2010. Proprietarul societatii este Constantin Bojian, afacerist care in 2005 a fost numit in functia de administrator special al societatii Drumuri si Poduri SA, apartinând Consiliului Judetean Vrancea. La data respectiva, presa vrânceana a facut un imens tapaj pe seama numirii in functie a lui Bojian care avea legaturi cu un alt constructor cu greutate ce dorea sa se implice in privatizarea firmei detinute de CJ Vrancea: Vega 93 SRL Galati.
Dupa doi ani de administratie speciala, Bojian a renuntat, in noiembrie 2007, la functia detinuta in societatea Drumuri si Poduri Vrancea, fiind inlocuit cu un alt Oprisan, Ioan Oprisan, o simpla coincidenta de nume cu seful Consiliului Judetean, Marian. Retragerea din pozitia de administrator special a lui Bojian a coincis cu revenirea acestuia in societatea Luconsa BM, infiintata de afacerist in ianuarie 2004, si cu iesirea Vega 93 SRL din schema privatizarii Drumuri si Poduri SA Vrancea. Practic, au sugerat la data respectiva jurnalistii vrânceni, cu mâna administratorului special Bojian, firma de constructii galateana abonata la contracte publice, si-a stins datoriile catre Drumuri si Poduri mimând intentia de a privatiza societatea detinuta de CJ Vrancea.
Lucian Bogdanel















