duminică, 21 decembrie 2025

Locatarii unui bloc contesta factura la apa rece

Locatarii blocului 68, str. Oituz, cu 24 apartamente, au de platit la apa rece si la canalizare de aproape 10 ori mai mult decât in lunile anterioare. Conducerea Companiei de Apa declara ca au fost pierderi din cauza unei avarii pe reteaua care apartine locatarilor. Acestia sustin ca nu a fost nicio avarie pe conducta lor si ca, fara nicio interventie pe aceasta, in martie, consumul a revenit la normal.

Când in martie au primit factura la apa rece si la canalizare pentru luna februarie cele 24 familii care locuiesc in blocul 68, strada Oituz, au fost pe punctul de a face infarct. Au constatat ca au fost facturate pentru o cantitate care, normal, reprezinta consumul unei microintreprinderi. Daca in lunile anterioare nu depaseau 100 mc, in total, pe februarie Compania de Apa Bacau le-a facturat pentru 751 mc. Fiecare familie trebuie sa achite de aproape 10 ori mai mult decât cantitatea inregistrata de apometrele din locuinta. „Pentru luna trecuta la cei 12 mc, consumul familiei noastre, compania ne-a aplicat un coeficient de corectie de 9,57, si ne-a trecut pe factura 114 mc, ne-a spus Mariana Chirila. Astfel, avem de achitat 405 lei fata de 70-80 lei, cât plateam pâna acum. Este enorm, 114 mc reprezinta consumul nostru pe aproape un an.“ La rândul ei, Ernestina Rusu, in vârsta de aproape 80 de ani, este „taxata“ cu 86 mc de apa rece in loc de 9 mc. La canalizare factura este de 77,53 mc. „Este incredibil sa ajunga la un consum de 86 mc in doar o luna, ne-a declarat Adriana Stoian, fiica batrânei. Are o pensie de 4 milioane lei si trebuie sa plateasca numai apa rece si canalizarea 3 milioane lei.“ „Pâna in februarie coeficientul de corectie a fost de 1,09, dar l-au majorat de 9 ori, ne-a spus Felicia Costache. Este imposibil ca in plus sa se inregistreze peste 600 mc.“

Compania de Apa da vina pe consumatori



Imediat dupa ce le-au primit, locatarii au contestat facturile la Compania de Apa. Aceasta a verificat apometrul general, care ii apartine si inregistreaza consumul pentru intreg blocul. Compania le-a raspuns, insa, ca apometrul este bun si functioneaza perfect, astfel ca nu este vorba despre nicio eroare. Ea pune consumul mare de apa inregistrat de apometrul ei pe seama pierderilor din reteaua ce apartine locatarilor. „A fost o avarie pe reteaua interioara, care este a locatarilor, avarie pe care au remediat-o, sustine Petrus Radulescu, directorul executiv al Companiei de Apa. In plus, procesul verbal de citire a apometrului si impartire a consumului pe fiecare a fost confirmat de catre delegatul locatarilor.“ Dar acestia nu cred in explicatia companiei. „Daca ar fi fost vreo avarie pe conducte si ar fi curs din retea atâta apa trebuia ca blocul sa pluteasca, mai afirma locatarii. Dar nu a aparut pe nicaieri nicio pierdere. Insa, ca prin minune, fara sa se faca nicio interventie pe retea, in martie consumul a revenit la normal!“ „Nu este si nu a fost nicio scurgere, sustine si Stefan Cristea. Am citit apometrul general pentru perioada 12-22 martie si el a aratat un consum de 40 mc pentru tot blocul. Aceasta inseamna un consum de aproximativ 120 mc pe intreaga luna.“ Pentru unii locatari, valoarea facturii la apa rece si la canalizare pe luna februarie depaseste pensia pe care ei o au. Toti sunt hotarâti sa bata pe la usile tuturor institutiilor abilitate sa se implice in rezolvarea problemei lor, sa se adreseze implicit instantei de judecata.

Elena Tintaru


spot_img