Zilele trecute s-a deschis Centrul de Informare pentru Cetățeni, locul în care locuitorii Bacăului își pot rezolva problemele în relația cu primăria.
Centrul se află în locul vechii Stări Civile, de pe strada Nicolae Titulescu nr. 3 și este unicul loc în care se pot depune solicitările, cererile, sesizările și petițiile pentru toate direcțiile din cadrul primăriei.
Toate documentele vor fi scanate și înregistrate într-un sistem informatic, iar apoi se vor transmite electronic la personalul responsabil de soluționarea lor. Pe parcursul rezolvării cererii, cetățenii vor putea urmări online stadiul acesteia, până la obținerea răspunsului.
La birourile specializate pe diferite arii de interes, se va primi consiliere și informații complete privind modalitatea de a obţine diverse documente, avize, aprobări etc., astfel încât cetățenii să-și rezolve problemele într-un timp cât mai scurt. Programarea la ghișeu se realizează în baza unui sistem electronic automat, care eliberează tichet de ordine și afișează timpul mediu de așteptare.
„Din luna ianuarie a anului viitor, sistemul va fi funcțional 100% pentru că toată arhiva va fi scanată și va putea fi accesată în format digital”, a declarat primarul Cosmin Necula. Online va fi și Registrul Spațiilor Verzi, precum și un sistem de informare care va permite cetățenilor să afle tot online statutul și cerințele din Planul Urbanistic pentru orice parcelă din oraș, astfel încât să știe dacă și cum se poate construi în acel loc.
Mai mult, prin integrarea cu Sistemul Informatic pentru Managementul Interacțiunilor cu Cetățenii se va putea interveni mult mai ușor la sesizările locuitorilor.















