Pe ultima suta de metri a campaniei electorale, primarul Romeo Stavarache recurge la stratageme mizerabile, in speranta ca va putea stopa prabusirea din sondaje. Pe strazile Bacaului au inceput sa apara panouri electorale care fac vorbire despre cifre de ordinul milioanelor, acompaniate de doi jucatori de poker. Dupa modelul din 2008, când i-a prostit pe bacauani cu umbre cocotate pe panouri electorale, Stavarache incearca in 2012 aceeasi reteta: diabolizarea contracandidatilor sai si evitarea oricarei confruntari electorale cu principalii sai adversari. Extrem de costisitoare, campania derulata de primar a inghitit pâna acum câteva milioane de euro, mult peste limita admisa de legea electorala. Sumele aruncate de Stavarache in campanie sunt cele mai mari de la Revolutie incoace.
Campania derulata de Romeo Stavarache incepe sa capete contururi din ce in ce mai murdare. Timp de doua saptamâni, in periplul sau prin cartiere, Stavarache si-a denigrat contracandidatii, terfelindu-i si acuzându-i de vrute si nevrute. Cap de afis, Dumitru Sechelariu, principalul contracandidat al actualului primar. Stavarache a omis sa le vorbeasca bacauanilor despre cele doua mandate falimentare de primar, precum si despre multitudinea de probleme cu care se confrunta municipiul Bacau. Intâlnirile din cartiere, regizate de neobositul Ilie Birzu, n-au avut efectul scontat, iar primarul a schimbat partitura. In cadrul unei emisiuni electorale inregistrate la postul de casa – 1 TV – Stavarache a lansat, de asemenea, acuze in directia contracandidatilor sai, fara a-i nominaliza. Plina de dezacorduri, anacoluturi si inexactitati de tot felul, emisiunea – difuzata pe 23 mai – a fost un esec in toata regula. Prin urmare, primarul a schimbat – din nou – strategia.
Panouri, ca in 2008
Pe ultima suta de metri ai campaniei, Stavarache a reinviat naravurile din campania electorala de acum 4 ani. Pe strazile municipiului Bacau au inceput sa apara, de doua zile, mai multe panouri infatisând doi jucatori de poker si cifre cu sase zerouri, infatisând – cel mai probabil – sume de bani. Panourile electorale apartin primarului Romeo Stavarache care incearca sa-i prosteasca, din nou, pe bacauani, asa cum a facut-o in 2008, cu faimoasele umbre cocotate pe panotajul outdoor.
De unde are milioanele?
Mizerabila campanie derulata de edilul in functie ridica mai multe semne de intrebare. Cele mai importante se refera la sursele de finantare. In urma cu doua saptamâni, Stavarache s-a erijat in “Ceausescu de Bacau”, distribuind in municipiu peste 50.000 de almanahuri electorale cu poze – “Bacau. Acasa”. Vadit mincinoase, almanahurile il infatisau pe primar pe post de tatuc al urbei, cele mai multe dintre imagini fiind procesate pe calculator sau furate de pe internet. Editarea, transportul si distribuirea celor peste 50.000 de almanahuri a atins suma de aproape 1 milion de euro, mult peste limita admisa de legislatia electorala in vigoare.
Campania outdoor derulata de Stavarache a inghitit alte sute de mii de euro. In plina criza, primarul Bacaului si-a permis – ca niciun alt edil in functie – sa arunce cu milioane de euro pe geam in speranta reconfirmarii in functie. Niciunul din materialele electorale ale lui Stavarache nu respecta prevederile legale. Almanahul electoral nu contine informatii privitoare la editor, tipografie, cantitatea tiparita etc. Afisele electorale, de asemenea, nu contin nicio referinta cu privire la executant, cantitate etc.
UN PRIMAR LAS
Fuge ca dracu’ de confruntarile electorale, dar improasca cu noroi in cartiere
Din ratiuni strategice, Stavarache a evitat, pâna acum, toate confruntarile electorale. Acestea l-ar fi pus fata in fata cu contracandidatii sai si ar fi dus, fara indoiala, la demascarea minciunilor si stratagemelor sale murdare. Desi evita, cu sfintenie, intâlnirea cu ceilalti competitori inscrisi in cursa pentru fotoliul de edil sef, Stavarache improasca cu noroi in cartierele bacauane, denigrându-i de dimineata pâna seara pe contracandidati. Ce le spune Stavarache bacauanilor adunati cu arcanul de Ilie Birzu? Ca toate nerealizarile sale sunt cauzate de mafiotii Hrebenciuc si Sechelariu; ca toti contracandidatii sunt o apa si-un pamânt, el fiind cel mai rasarit focsanean dintre toti bacauanii etc. Nimic despre falimentul economiei bacauane, despre depopularea Bacaului, despre datoria publica a municipiului, despre miile de câini maidanezi etc. Nimic despre alianta sa cu PSD, partid pe care-l denigra, de mama focului, in 2008.
Zeci de panouri au rasarit de pe trotuare
Bacaul lui Romica, fara wc-uri publice dar cu zeci de panouri
In primavara acestui an, administratia Stavarache a eliberat zeci de autorizatii pentru amplasarea de panouri. Unele dintre autorizatii au fost eliberate aproape de campania electorala, numeroase panouri fiind amplasate chiar in mijlocul trotuarelor sau pe spatii verzi. Odata cu intrarea in campania electorala, pe panouri au fost montate imagini infatisându-l pe primarul Bacaului, o imagine cu Spitalul Municipal procesata pe calculator sau chiar imagini trucate cu municipiul Bacau.
Lucian Bogdanel















