Distinctii pentru profesorii cu rezultate deosebite
Au aparut normele metodologie privind modul de realizare a raportului de activitate in vederea obtinerii gradatiei de merit pentru personalul didactic de predare in invatamântul preuniversitar.
Conform noilor reglementari, distinctia va reprezenta 25 la suta din salariul de baza. Aceasta gradatie se acorda pentru 16 la suta din cadrele didactice de la nivelul unui inspectorat scolar. Dreptul se atribuie pe o perioada de cinci ani. Portofoliul personal se realizeaza in baza proiectului propus si implementat de cadrul didactic in ultimii patru ani scolari. Proiectul aprobat se monitorizeaza permanent de catre conducerea unitatii de invatamânt, care va asigura cadrul legal si organizatoric necesar desfasurarii activitatilor pe care profesorul trebuie sa le realizeze. Activitatea candidatului va fi evaluata pe rând de catre scoala si Inspectoratul Scolar Judetean. Numarul de gradatii care se vor acorda se calculeaza dupa un grafic de concurs. Se vor detalia punctajele aferente criteriilor de catre comisia paritara la nivelul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ), apoi se vor depune dosarele cu acte jusitificative. Dosarele vor fi ulterior analizate de catre inspectorul de specialitate, cu o consultare prealabila a consiliului consultativ. In final se va elabora raportul referitor la activitatea candidatului in specialitate. Indeplinirea activitatilor cuprinse in fisa postului este conditie obligatorie pentru participarea la concursul de obtinere a gradatiei de merit. Dosarele vor fi mai verificate de catre comisia de coordonare a concursului si de catre reprezentantii federatiilor sindicale, urmând sa fie refacute punctajele unde este cazul. Consiliul de Administratie al ISJ Bacau aproba in final lista cu punctajele acordate in urma evaluarii, care se va afisa la avizierul Inspectoratului Scolar, iar dupa rezolvarea contestatiilor se vor sti rezultatele finale. Banii vor veni direct de la Ministerul Educatiei, prin ordin de ministru. Evaluarea activitatii desfasurate de personalul didactic pentru obtinerea gradatiei de merit se va face in baza unui raport de activitate motivat si certificat de consiliul de administratie al scolii din care face parte profesorul. Criteriile de evaluare vor viza preponderent progresul scolar si performantele elevilor din clasele la care a predat cadrul didactic in perioada evaluata.
Roxana Neagu
Etape de aprobare a dosarului:
– pâna pe 1 octombrie, proiectele se depun si se inregistreaza la secretariatul unitatilor de invatamânt
– consiliul de administratie al scolii evalueaza eligibilitatea candidatilor si proiectelor, intocmeste lista candidatilor si apoi o depune spre avizare consiliului profesoral
– consiliul profesoral avizeaza proiectele eligibile
– conducerea unitatii de invatamânt transmite candidatilor ale caror proiecte au fost avizate, acordul in scris pentru implentarea proiectelor
Pot depune proiecte:
– personalul didactic de predare cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata
– suplinitorii calificati care au obtinut cel putin definitivarea in invatamânt si calificativul “foarte bine” in anul scolar anterior depunerii proiectului















