Timp de 20 de ani, niciun guvern nu a sprijinit financiar modernizarea aeroportului din Bacau, desi investitia e cruciala pentru dezvoltarea economica a judetului. CJ nu are destula forta pentru a suporta, din veniturile proprii, acest proiect asa incat Dragos Benea, presedinte, a apelat la unica solutie „viabila”: atragerea de fonduri extrabugetare. Alesii au aprobat concesionarea Aeroportului International „George Enescu” firmei Blue Air, singura care s-a aratat interesata. Din pacate, contractul, semnat in ianuarie, nu a intrat in vigoare din cauza ca firma nu a constituit contul escrow. Blue Air a depus garantia de 19 milioane de euro, in iulie, dar a platit facturi din acest cont. Investita inseamna o pista de 2,5 km, de pe care vor putea zbura avioane grele, facilitate cargo, extinderea platformelor, parcari, drumuri si cai de rulare, un terminal nou, instalatii pentru controlul traficului aerian, sisteme de salvare si balizaj luminos. Ca raspuns la refuzul CJ de a semna acordul final, Blue Air s-a adresat Curtii de Arbitraj. Instanta a stabilit primul termen pe 5 noiembrie. Dupa prima infatisare, mai sunt posibile unul, cel mult doua termene. Dragos Benea spera ca pana la sfarsitul anului lucrurile se vor clarifica. „Tocmai de aceea s-a ales aceasta cale pentru a nu se tergiversa solutionarea dosarului”, a declarat presedintele CJ.















