Pilotul Selenei Motor Sport, Denis Marcu si-a pastrat titlul de campion mondial al clasei Mini, triumfând in WSK Master Series 2011
Un final en-fanfare. Cu o etapa pe care a dominat-o autoritar, din sesiunile de calificare (trei victorii si un loc 2 in cele patru manse cronometrate) si pâna la cursa finala ce l-a avut drept unic protagonist. Triumfator duminica, la Viterbo, in ultima etapa a Campionatului WSK Master Series, Denis Marcu si-a pastrat titlul mondial la clasa Mini. "Sa stiti insa ca a fost mai greu ca in 2010", a marturisit pilotul lansat de Selena Motor Sport, care va concura din sezonul viitor la o noua clasa: KF3.
– Denis, de ce a fost acest sezon mai dificil decât cel precedent?
– Inainte de toate, pentru ca toti ochii erau pe mine. Eram campionul, eram principalul adversar care trebuia invins. Când vii din linia a doua, nu prea esti bagat in seama si iti este, intr-un fel, mai usor. Anul acesta, presiunea a fost foarte mare, dar e bine ca s-a terminat asa cum, de altfel, trebuia sa se termine: cu o victorie.
– Ti-a fost vreun moment teama ca nu vei câstiga anul acesta?
– Nu pot spune ca mi-a fost neaparat teama, insa in acest sport nu poti fi niciodata sigur de victorie. Un rol important il are si sansa, fara a uita insa de greseli. O eroare, cât de mica, te poate da peste cap.
– Tie ti s-a intâmplat; mai tii minte cum a fost la Val Vibrata?
– Sincer, mi-as dori sa pot uita, pentru ca mi-a fost foarte ciuda atunci. Am câstigat prefinala si simteam ca nu pot rata locul 1 in finala.
– Si l-ai ratat, desi ai trecut primul linia de sosire.
– Asa este. In coridorul de formare al grilei de start am depasit viteza admisa. Nu cu mult; dar a fost suficient sa primesc sase secunde de penalizare, care m-au facut sa ratez victoria de etapa.
– Tu ai coborât pe locul doi in clasamentul general, iar elvetianul Gjergj Haxhiu a trecut in frunte. Cum a fost duelul cu el in ultima etapa?
– Practic, nici nu putem spune ca a fost un duel, in conditiile in care eu am terminat primul, iar el pe sase. Sincer, nu m-am gândit la Haxhiu, chiar daca el avea 11 puncte avans in clasament. Cel mai mult m-a preocupat sa nu fac eu greseli. Am pregatit foarte bine etapa impreuna cu mecanicul meu, Vladimir Bortov, caruia ii datorez enorm. Ne-am deplasat la Viterbo cu doua saptamâni mai devreme, pentru a ma acomoda cât mai bine cu circuitul si pentru a intra in atmosfera de concurs, iar toate aceste lucruri au dat rezultatele pe care ni le doream.
– Urmeaza ultima etapa a Campionatului Italian si WSK Final Cup.
– Sper sa le câstig pe amândoua. In Campionatul Italian sunt lider general, chiar daca nu oficial deoarece, in calitatea mea de stranier, nu pot puncta. In ceea ce priveste WSK Final Cup, ar fi pacat sa nu-mi trec in palmares si acest titlu, mai ales ca vorbim de editia inaugurala.
– Ce va fi in KF3?
– Ramâne de vazut, insa e clar ca imi doresc sa fiu in continuare cel mai bun, chiar daca vorbim de o clasa noua.
Dan Sion















