Pentru Doru Schelariu, 2010 este un an foarte important. Dupa foarte exigenta Formula BMW, bacauanul abordeaza acest sezon in probabil cea mai disputata competitie cu exceptia Formulei 1, si anume Formula GP3. Nu mai putin de 30 de piloti din provenind din 19 natiuni se vor infrunta pe parcursul a 16 curse care se vor desfasura toate pe circuitele de Formula 1 din Europa in deschiderea Marilor Premii de Formula 1. Cele zece echipe participante a fost selectionate de catre Federatia Internationala de Automobilism dintre cele mai valoroase team-uri deja existente in alte formule precum Formula 3 Euroseries, Formula Master sau Formla GP2. Toti pilotii inscrisi in GP2 au câte un palmares de invidiat, multi dintre ei fiind fosti campioni sau câstigatori de curse in formulele enumerate mai sus. Mexicanul Esteban Gutierez, americanul Alexander Rossi, olandezul Van der Zande, canadianul Wickens sau monegascul Stefano Coletti sunt numai câteva exemple. Mult mai in vârsta (intre 19 si 24 de ani in comparatie cu Doru Sechelariu, care are 17 ani si este de departe cel mai tânar pilot din GP3), acestia au un atu major in fata românului prin faptul ca au o experienta foarte vasta acumulata intr-un numar de curse impresionant. Cei doi echipieri ai echipei Art Grand Prix , Esteban Gutierez si Alexander Rossi, au concurat cu succes chiar si in Formula GP2, impresionând intr-o asemenea masura incât ambilor le-a fost oferita posibilitatea de a testa cu masini de Formula 1, cei doi fiind deja in vederile team-managerilor din formula suprema.
In aceste conditii, Doru Sechelariu are o sarcina foarte dificila. Dupa testele oficiale desfasurate pe circuitele Paul Ricard din Franta si Catalunya din Spania, Doru a dovedit din plin ca-si are locul sau in aceasta Formula GP3, reusind de-a lungul celor 6 zile performante demne de lauda precum pozitia a saptea obtinuta in dimineata primei zile pe Circuito di Catalunya (unde, pe 8-9 mai, se va desfasura si etapa inaugurala din acest campionat).
Obiectivul pilotului bacauan in 2010 este acela de a acumula experienta la volanul bolidului echipei Tech 1, monopost care este echipat cu un motor turbo Renault de 2000cm cubi care dezvolta aproximativ 300 cai putere, greutatea masinii fiind de circa 450 de kilograme. Performantele unui asemenea monstru mecanic sunt apropiate de cele ale unui monopost de Formula 1, timpul necesar pentru ajunge la 100 de km/h fiind egal, 2,8 secunde pentru ambele masini. Viteza maxima in GP3 depaseste 270 km/h pe circuitele cu linii drepte foarte lungi precum Monza.
Sansele lui Doru Sechelariu de a se face remarcat sunt absolut reale. Deja pe parcursul testelor s-a apropiat la mai putin de o secunda pe tur de cel mai bun timp stabilit de mexicanul Gutierez, campionul Formulei BMW Europa in 2008, si a reusit sa-si devanseze colegii de echipa, Sefano Coletti si Fabio Onidi (ambii campioni in formulele 3000 sau GP2). Marele dezavantaj pentru Sechelariu il constituie lipsa de experienta la acest nivel, pe care insa pe parcursul anului il va reduce, obiectivul pilotului român fiind acela de a parcurge si termina cât mai multe curse. Orice clasare in prima jumatate a ierarhiei va putea fi considerata un adevarat succes pentru un pilot care inca nu a ajuns la vârsta majoratului si care nici macar nu are permis de conducere, in ciuda faptului ca pe pisele de Grand Prix vitezele atinse de el se apropie frecvent de 300 km/h.
Dan Alexandrescu, comentator Formula 1















