Camera de Comert si Industrie a fost vineri in postura de mediator intre agentii economici si furnizorii de utilitati din judet, intr-o intâlnire al carei scop a fost identificarea unor solutii la tensiunile si problemele care au aparut intre furnizori si agentii economici. Au participat la dialog reprezentantii E.ON Moldova, ai Companiei Regionale de Apa Bacau (CRAB) si ai Oficiului de Posta Bacau. Alaturi de ei a stat si directorul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau. In relatia cu E.ON Moldova, agentii economici s-au plâns de intreruperile frecvente de curent electric care produc pagube materiale si perturba fluxul tehnologic, intârzierea prea mare cu care sunt rezolvate sesizarile privind avariile tehnice si faptul ca orice modificare a retelelor electrice se face pe banii consumatorilor. Intreprinzatorii s-au plâns si ca sunt facturati dublu, iar atunci când vor sa ceara explicatii sunt pusi sa astepte la un robot si câte jumatate de ora.
Nici relatia cu CRAB nu este mai buna. Agentii economici s-au plâns ca trebuie sa foloseasca in procesul de productie apa potabila in loc de cea industriala, mult mai ieftina. Calitatea apei este de multe ori deficitara, ceea ce le afecteaza activitatea si nu exista infrastructura necesara pentru a colecta distinct apa pluviala astfel ca utilizatorii platesc pâna la urma si apa pluviala.
Fata de Posta Româna, agentii au avut un singur repros, dar cel mai important, faptul ca nu primesc prin intermediul lor facturile.
„Pentru perioada urmatoare participantii au propus organizarea cu sprijinul Camerei de Comert si Industrie Bacau, a unor întâlniri periodice, în cadrul carora furnizorii de utilitati sa prezinte agentilor economici serviciile pe care le ofera, planul de investitii si solutiile la sesizarile consumatorilor”, a explicat Mihai Tulbure, directorul Camerei de Comert. (A.G.)















