Finantele intra la cura
In aceasta saptamana, lucratorii sectiei Bacau a Garzii Financiare vor afla cate posturi vor fi eliminate din schema, pe fondul restructurarii personalului angajat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit comisarului sef Romeo Fratila, restructurarea personalului Garzii Financiare Bacau va fi realizata direct de conducerea ANAF, angajatorul de drept al acestora. Fratila a precizat pentru cotidianul Desteptarea ca suprimarea posturilor se va face prin ordin al sefului ANAF. Acesta nu a fost inca emis. In toata tara, sectiile Garzii vor pierde, fizic, aproximativ 300 de angajati. Prin restructurari de substanta vor trece si administratiile financiare din judet, dar si vamesii bacauani.
Sectiile de Garda Financiara din 42 de judete vor pierde in urmatoarea perioada aproximativ 300 de angajati, pe fondul restructurarii schemei de personal din cadrul ANAF. In toata tara vor mai exista doar 1092 de posturi de comisari ai Garzii Financiare, din 1805 cate exista in prezent. Diferenta, adica peste 700 de posturi, urmeaza a fi suprimata, cu amendamentul ca doar 300 de posturi din cele 700 ce urmeaza a fi eliminate sunt, fizic, ocupate. Restul de 400 au fost blocate de la angajare, dupa ce Guvernul a promovat o Ordonanta privind limitarea costurilor de personal in sistemul bugetar.
Peste 1300 de comisari, in preaviz
Modul in care va fi restructurat Fiscul este simplu: toti comisarii au fost trimisi in preaviz, urmand ca cei peste 1300 sa se bata, in concurs, pentru ocuparea celor 1092 de posturi disponibile. Criteriile de evaluare, precum si probele din concurs vor fi stabilite chiar de conducerea ANAF.
"De la Bucuresti se va stabili atat numarul de persoane care va pleca, dar si cine va pleca. Ei sunt angajatorii, este raspunderea lor. Se va organiza examinare pentru ocuparea posturilor ramase. Nu stiu care va fi procedura de examinare, scrisa sau orala sau si scrisa si orala. Conducerea ANAF va stabili aceste detalii", a declarat Romeo Fratila, seful Garzii Financiare Bacau.
In Bacau nu se stie cati vor pleca
Conform afirmatiilor lui Fratila, in prezent la sectia Bacau a Garzii Financiare sunt incadrati 28 de comisari cu functii de conducere si executie: 24 sunt comisari superiori, 4 asistenti. Numarul total de lucratori se ridica la 33, pe langa comisarii propriu-zisi Garda dispunand de doi experti, un consilier juridic, secretara si sofer. Fratila a declarat ca nu stie care va fi numarul celor care vor pleca, dar ca va exista un numar de posturi "care se reduc".
"Va fi un numar de posturi care se reduc. Nu a aparut inca ordinul in acest sens si nu pot sa va spun exact cati vor pleca. Activitatea s-a perfectionat mult in ultimii ani. Nu mai folosim munca bruta, pe hartii si dosare. Conteaza foarte mult activitatea de sinteza, de interpretare a datelor. Folosim mai mult calculatorul", a precizat seful Garzii Financiare Bacau, care a adaugat ca sectiile fiscului din judetele de granita ar putea suferi mai putin in urma restructurarilor de personal.
La ANAF dispar 3000 de posturi
Potrivit presei locale, la Garda Financiara din judetul Timis vor fi suprimate 12 posturi. In urma restructurarilor, din cei 42 de lucratori vor mai ramane 30. Numarul maxim de posturi cu care va opera ANAF in urma restructurarii va fi de 24.849, fata de 27.600 cat este in prezent. Reducerea totala este de aproximativ 3000 de posturi.
Comasarea, abandonata
La inceputul anului, un proiect de hotarare de Guvern arata ca Fiscul va fi reorganizat prin preluarea atribu?iilor Autoritatii Vamilor si Garzii Financiare si va functiona ca organ de specialitate al administratiei publice centrale. In urma restructurarii, numarul total de posturi trebuia sa scada, la nivel national, cu aproape 5.000, la 29.100. Ulterior, s-a renuntat la acest demers.
La sectia Bacau a Garzii Financiare sunt incadrati 28 de comisari cu functii de conducere si executie: 24 sunt comisari superiori, 4 asistenti.
Dispar administratiile financiare neperformante
Prefaceri de substanta vor avea loc si in curtea administratiilor financiare din tara. Reorganizarea Directiilor de Finante nu ocoleste Bacaul. Incepand cu 1 iulie, sase unitati de pe teritoriul judetului se inchid iar activitatea lor va fi preluata de alte administratii financiare mai mari.
"Prin Ordinul presedintelui ANAF nr.2180/2011 se trece la reorganizarea administratiilor financiare. Aceasta inseamna reducerea numarului lor si transferul activitatilor lor catre alte administratii", a explicat Mircea Muntean, directorul Directiei Generale de Finante Publice (DGFP) Bacau. De saptamana viitoare, dispar din structura DGFP Bacau administratiile financiare Slanic Moldova, Targu Ocna, Comanesti, Darmanesti, Bacau Est si Sascut.
"Prin arondare unitatile de la Sascut si Bacau Est trec la Bacau, Darmanesti si Comanesti trec la Moinesti, iar Slanic Moldova si Targu Ocna trec la Onesti", a mai precizat Muntean.
DGFP Bacau va mai coordona dupa aceasta data activitatea a sase administratii financiare: Bacau, Onesti, Moinesti, Buhusi, Podu Turcului si Administratia Fiscala pentru Contribuabili Mijlocii. Cei 91 de angajati din unitatile desfiintate nu vor fi disponibilizati, ci redistribuiti. "Masura a fost luata pentru ca incasarile pe fiecare salariat erau reduse. Am mai spus si inainte ca fie ca lucrezi in mediul privat, fie in institutiile publice trebuie sa ai rezultate si performante", a mai spun seful DGFP Bacau.
In afara acestor masuri, in ceea ce priveste disponibilizarile sau restructurarea Directiilor de Finante in perioada urmatoare nu exista informatii certe. "Stim dintr-un comunicat al ANAF ca este vorba de 300 de persoane la nivel national. Ce pot sa va spun este ca in Bacau posturile vacante au fost preluate si desfiintate", a fost ultima precizare a lui Mircea Muntean.
De saptamana viitoare, dispar din structura DGFP Bacau administratiile financiare Slanic Moldova, Targu Ocna, Comanesti, Darmanesti, Bacau Est si Sascut.
Vama Bacau lucreaza cu jumatate din personal
La Directia Judeteana de Accize si Operatiuni Vamale (DJAOV) Bacau nu se cunosc deocamdata date cu privire la reorganizare si disponibilizari. "Nu a aparut nicio precizare. Stim ca va fi o reorganizare, dar nu s-a comunicat pana acum nicio schema de personal", a afirmat directorul institutiei, Valentin Grosu. Oricum, in cadrul acestei institutii, se lucreaza inca de la inceputul anului cu jumatate din schema de personal. "La sfarsitul acestei luni vom avea incadrati 20 de angajati dintr-o schema completa care ar trebui sa fie de 43 de angajati. Trei persoane au plecat numai in aceasta luna", a mai spus Grosu. In timp ce un angajat al Vamii s-a pensionat, ceilalti doi au ales sa plece in mediul privat sau in strainatate. Pentru a acoperi activitatea, sarcinile au fost redistribuite celor care au ramas. Patru lucratori sunt pe operatiuni vamale, sapte pe alte structuri, trei sunt detasati la Aeroportul "George Enescu", doi sunt directori, iar schema este completata de departamentul juridic si secretara. In aceste conditii, nu se pune problema unor disponibilizari, ci seful Vamii Bacau spera chiar sa mai vina alti oameni. Ultimele angajari in sistem s-au facut in anul 2008. Cele mai mari probleme de personal sunt la compartimentele de inspectie fiscala, supraveghere speciala si echipaje mobile. Numai pe acest ultim segment, anul trecut DJAOV a executat 324 de actiuni, cu 20 la suta mai multe decat in 2009.
Andreea Gavrila
Lucian Bogdanel















