sâmbătă, 20 decembrie 2025

Telefonul Copilului, disponibil pana la miezul noptii

Din aceasta luna, Telefonul Copilului – 116.111 si-a prelungit programul de lucru pâna la miezul noptii. Decizia de prelungire a timpului in care poate fi accesat acest program a fost luata pentru a putea raspunde numarului tot mai mare de apeluri. Astfel, începând cu data de 1 martie, programul de lucru al serviciului telefonul copilului 116.111 se deruleaza în intervalul 08.00 – 00.00, iar numarul de specialisti de la celalalt capat al firului s-a suplimentat cu 7 noi asistenti sociali si psihologi. ”Este foarte important ca tot mai multi copii si parinti aflati în nevoie sa stie ca nu sunt singuri. Extinderea programului de lucru, pâna la miezul noptii, al singurei linii de asistenta gratuita la nivel national adresata copiilor si parintilor, 116.111 este o dovada în plus ca ne pasa”, a declarat Catalina Florea, director executiv. Numai anul trecut, au beneficat de serviciile organizatiei peste 14.200 de copii. Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116.111 au fost legate de abuz in familie (in crestere fata de 2009 cu 64.49 la suta), probleme de educatie sau, pur si simplu, nevoia de consiliere psihologica. Cea mai intâlnita forma de abuz a fost neglijarea, urmata de molestarea fizica, abuzul emotional, exploatarea copilului prin munca, cersetorie, privare de libertate, abuz institutional, abuz sexual, trafic. Cele mai multe cazuri de abuz au avut loc în familie (79.66 la suta). Bacaul se numara printre judetele cu cele mai multe cazuri inregistrate la Asociatia Telefonul Copilului. (R.N.)



spot_img