Dupa ce a pus umarul la distrugerea FCM Bacau si a hingherit la nesfârsit societatea Transport Public, edilul sef recidiveaza in plina Saptamâna Mare. Primaria nu a mai incheiat o conventie pentru acordarea de subventii la transportul in comun categoriilor defavorizate din Bacau. Vechea intelegere parafata in ianuarie cu Transport Public expira la finele acestei luni. Incepând cu 1 aprilie 2010, zeci de mii de pensionari sau persoane cu dizabilitati vor fi obligate sa plateasca bilet intreg daca vor alege sa circule cu autobuzele transportatorului bacauan.
Romeo Stavarache nu se dezice. Desi in plina Saptamâna Mare, seful municipalitatii a reluat hinghereala societatii Transport Public, dupa ce planul de ingenunchere a echipei fanion a orasului – FCM Bacau – i-a acaparat atentia in ultimele saptamâni. In ianuarie 2010, Primaria a incheiat o conventie cu societatea sus-amintita privind subventionarea transportului in comun pentru categoriile defavorizate ale municipiului. Asta, dupa ce in prealabil zeci de mii de pensionari si persoane cu dizabilitati nu au putut beneficia de acest drept prescris de lege, tergiversarea repetata a negocierilor de catre edili facând imposibila incheierea unei intelegeri in acest sens intre conducerea Transport Public si Primarie.
Conventia parafata in ianuarie si valabila un trimestru (3 luni) expira la sfârsitul lui martie. Timp de mai multe luni, municipalitatea nu a facut niciun demers privitor la prelungirea intelegerii din ianuarie, astfel incât incepând cu 1 aprilie 2010, zecile de mii de pensionari si persoane cu dizabilitati vor trebui sa plateasca bilet intreg la transportul in comun.
Bani neachitati pe luna ianuarie
Mai mult, Primaria are restante de peste 1,5 miliarde lei vechi catre societatea de transport in comun, suma ce consta in subventii nevirate pentru perioada 1 – 10 ianuarie, timp in care – in ciuda faptului ca nu exista o conventie incheiata intre cele doua parti – pensionarii au beneficiat de facilitati la transport. Suma nu va mai intra niciodata in conturile companiei bacauane, edilii motivând ca nu pot justifica in fata Curtii de Conturi efectuare unor astfel de plati.
Pe ce se bazeaza municipalitatea?
La sfârsitul acestei luni, Primaria a remis SC Transport Public SA o adresa (nr. 2933) prin care incearca sa motiveze dorinta de a nu mai prelungi conventia incheiata in ianuarie. Astfel, edilii arata ca exact la sfârsitul lunii martie (!), contractul de concesionare a traseelor de transport in comun din municipiu ar expira. Asta, in conditiile in care prin Contractul nr. 11252 din 2004, acestea au fost concesionate catre Transport Public pe o perioada de 25 de ani. In plus, toate actele normative europene si interne, intrate in vigoare incepând cu 2008, impun in mod explicit continuarea contractelor de concesiune a serviciului de transport in comun, pâna la expirarea acestora.
„Municipalitatea a actionat in pripa, lasând pe ultima suta de metri chestiuni care pâna la aceasta ora trebuiau sa fie solutionate. Intelegem modul defectuos de lucru instituit de conducerea actualei administratii locale, dar credem ca actiunile nesabuite ale acesteia nu trebuie sa lezeze interesele categoriilor defavorizate din Bacau, precum si interesele societatii Transport Public. De altfel, pe tot parcursul ultimelor luni, societatea s-a aratat deschisa pentru gasirea unei solutii privitoare la prelungirea conventiei parafate in ianuarie 2010.“
Gabriel Ionita, avocat SC Transport Public SA
Doua sedinte de Consiliu Local, nicio propunere din partea edilului
Bogdan Ghervan, presedintele Consiliului de Administratie al SC Transport Public SA, a declarat pentru cotidianul Desteptarea ca persoanele defavorizate din municipiu meritau un alt tratament din partea actualei conduceri a administratiei locale. Ghervan a apreciat ca primarul Stavarache a premeditat situatia la care s-a ajuns, devreme ce in cele doua sedinte de Consiliu Local din luna martie nu a catadicsit sa puna pe ordinea de zi un proiect de hotarâre vizând prelungirea conventiei cu Transport Public. „Inteleg perfect nemultumirile si stresul in care traiesc pensionarii Bacaului. Acestia se intreaba si ne intreaba, luna de luna, daca Primaria va mai subventiona transportul in comun asa cum cere legea in vigoare. Din pacate, din cauza primarului municipiului Bacau, care nu s-a preocupat sa propuna in cele doua sedinte de Consiliu Local din martie o prelungire a conventiei incheiata in ianuarie, incepând cu data de 1 aprilie 2010 atât pensionarii, cât si celelalte categorii defavorizate vor fi nevoite sa plateasca pretul integral al tichetelor de calatorie“, a declarat Ghervan.















