Pe site-ul Inspectoratului Scolar Judetean Bacau este prezentat Raportul despre starea invatamantului bacauan din anul scolar 2008-2009. Acesta trebuia dezbatut astazi in cadrul Conferintei judetene a directorilor de unitati scolare – conferinta a fost, insa, reprogramata pentru data de 4 noiembrie. Poate ca va fi rescris si Raportul, pentru ca modul in care a fost redactat este deplorabil.
Raportul este centrat doar pe activitatile desfasurate de unitatile de invatamant din judet in domeniul integrarii europene. Niciun rand despre problemele reale ale invatamantului bacauan, de la infrastructura scolara, plasata de Ministerul Educatiei in grija consiliilor locale, pana la reducerea de personal din invatamant care a afectat si unitatile scolare din judetul Bacau, comasarea scolilor cu clase mici de elevi, fenomenul de migratie inregistrat in randul copiilor ai caror parinti lucreaza in strainatate etc. In raport se spune ca in anul scolar precedent au fost monitorizate noile proiecte educationale castigate de unitatile scolare din judet si au fost evaluate cele care s-au incheiat. Intreg raportul cuprinde doar o insiruire de proiecte de cooperare europeana, multilaterale si bilaterale, de nume ale beneficiarilor de burse de formare continua insotite de fondurile europene ce s-au cheltuit sau se pun la dispozitie pentru desfasurarea acestor actiuni educative si mai putin pe punctele tari si slabe ale acestor tipuri de proiecte. Din lipsa de fonduri europene, pentru urmatorii doi ani scolari au fost aprobate in judetul Bacau un numar de doar opt proiecte Comenius – multilaterale de care vor beneficia un numar restrans de elevi si cadre didactice, aproape de fiecare data aceeasi, care se bucura, in detrimentul celorlalti, de cateva deplasari in tarile implicate in proiect. Printre cele opt unitati scolare beneficiare ale unui proiect Comenius – multilateral a caror valoare totala se ridica la 147.000 de euro nu se regaseste niciuna din mediul rural.
[ad#stire] Numarul redus de cadre didactice din scolile saesti fac imposibila initierea unui proiect european. La aceasta se adauga lipsa sprijinului ISJ pentru castigarea unor proiecte educationale ceeea ce face sa se adanceasca si mai profund diferentele dintre scolile de la oras si sat. Nu e de mirare de ce elevii din mediul rural viseaza la o plecare in strainatate pe cont propriu, la finalizarea gimnaziului, si mai putin in timpul scolaritatii. Un numar de sapte cadre didactice au fost beneficiarii unor burse de formare continua Comenius pentru semestrul I al anului scolar 2008-2009, in tari precum Marea Britanie, Spania, valoarea grantului insumand 14.000 de euro. aBeneficiarii au sustinut deja activitatii de diseminare in consilii profesorale, reuniuni de catedra si cerc pedagogic, mass-media locala si regionala, cat si la reuniunile de diseminare organizate la sediul ISJ”, se spune in raport, fara sa se precizeze cate dintre cadrele didactice participante la aceste cursuri de formare au putut aplica in scolile de provenienta experienta traita in unitatile scolare din tarile in care au urmat stagiul de formare.
Gabriel P.















