Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate (CJAS) a demarat un control la furnizorii de servicii medicale cu care se afla in relatie contractuala. Primele vizate au fost farmaciile. „Am ales 12 farmacii, la intamplare, unde am verificat toata activitatea, de la prezenta la program a farmacistului, la evidenta financiar-contabila, ne-a declarat Viorica Draganuta, presedinte-director general al CJAS Bacau. La farmacia Apotex, din Tg. Ocna, am descoperit cele mai grave probleme de gestiune. Aceasta farmacie este monitorizata, iar daca nu se conformeaza normelor, mergem pana la rezilierea contractului”. Conducerea CJAS ne-a declarat si ca, in ultima vreme, a primit mai multe semnale de la asigurati care reclama lipsa de la program a unor medici. Directorul Viorica Draganuta a luat legatura cu furnizorii de servicii medicale si le-a cerut „o mai mare seriozitate, chiar daca in aceasta perioada sunt greutati financiare, iar decontarea serviciilor se face cu intarziere”. In timpul verificarilor, echipele de control ale CJAS au descoperit ca unii medici isi schimba programul din mers, cand sunt prinsi pe picior gresit. „Unii anunta schimbarile in ziua controlului. Nu acceptam asa ceva.
[ad#stire] Trebuie sa ne instiinteze cu trei zile inainte. La fel, in cazul farmacistilor, nu acceptam scuze. Chiar daca au probleme administrative, le pot rezolva dupa programul de lucru. Prezenta farmacistului in farmacie este obligatorie”, a mai declarat sefa CJAS. La prima abatere, farmaciile si cabinetele pierd 10% din valoarea contractului pe o luna cu CJAS. Cea mai dura sanctiune este rezilierea contractului, care, in cazul medicilor de familie, de exemplu, duce la excluderea din sistem.
Doina Mincu















