Elevii nemultumiți de notele pe care le-au primit la examenul de Evaluare Națională, afișate luni după-amiaza, au depus contestații în cursul acelei zile la comisia de corectare a lucrărilor.

Conform datelor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean Bacău sunt în total 432 de contestații, 230 la Limba și literatura română și 202 la Matematică. În conformitate cu ultimele prevederi metodologice, în urma evaluării lucrărilor contestate, nota inițială se poate modifica, după caz, prin creștere sau descreștere, prin nota acordată la contestații.

Cu alte cuvinte, nota comisiei de contestații este finală, întrucât nu se mai aplică regula celor 0,5 puncte diferență între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații. Notele finale vor fi afișate pe 30 iunie.

PUBLICITATE

Media generală obținută la Evaluarea Națională constituie unul dintre criteriile pentru admiterea în învățământul liceal de stat. Anul acesta, media de admitere în liceu este media ponderată între media generală la Evaluarea Națională (reprezentând 80%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (reprezentând 20%).

În total județ, au fost înscriși la acest examen 4.935 de candidați. Note peste 5 (cinci) au fost în procent de 76,64 %. S-au înregistrat și 16 medii de 10 pe linie. Tot statistic, au fost 48 de note de 10 la Limba și literatura română și 114 note de 10 la Matematică.

loading...

Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

4 COMENTARII

  1. Este o stare de normalitate. Atunci cand noi, corectam lucrarile, in loc sa fim foarte atenti la ceeace au scris candidatii, bem o cafea ne dam cu parerea, mai spunem bancuri ca sa radem, si apreciem dupa ureche .

  2. O buna educatie cere ca educatorul sa inspire elevilor stima si respect, si nu se poate ajunge la aceasta prin nimicirea individualitatii elevilor si prin asuprirea stimei de sine.Corectitudinea este in fapt acea frumusete ce poate fi invatata.

    • Si dumneata aplici aceste principii sau te-ai apucat de judecat cadrele mai tinere si cu mai putina experienta?Apropo,elevul are voie sa iasa din clasa in timpul orei si sa tranteasca usa in fata profesorului doar pentru ca acesta l-a pus sa repete un test?In ce fel,nimiceste profesorul personalitatea elevului intr-un asemenea caz?

  3. Ar fi ideal dacă s-ar reveni la corectarea prin sublinierea greșelilor cu roșu, nu ca acum …s-ar evita subiectivismul evaluării și implicit contestarea celor scrise.

LĂSAȚI UN MESAJ