Sorin Brașoveanu, președintele CJ Bacau

Modernizarea Aeroportului Bacău va fi finalizată și recepționată în etape deoarece unele investiții și dotări sunt în sarcina Romatsa, a precizat Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean (CJ), instituție în subordinea căruia funcționează Regia Autonomă Aeroportul Internațional „George Enescu”.

”Terminalul nou și o parte din parcare sunt realizate și spre sfârșitul lunii august vor fi recepționate, afirmă Sorin Brașoveanu. Tot ce a ținut de noi am făcut.” Urmează turnul de control, de a cărui dotare se ocupă Romatsa, care va obține și licențele de funcționare.

„Pe măsură ce s-a avansat cu modernizarea a crescut interesul operatorilor de transport față de Aeroport. Deocamdată, suntem în faza de discuții. Când va fi terminată pista, cu siguranță va crește numărul companiilor care vor opera în Bacău și, totodată, numărul destinațiilor și al curselor”, a declarat Sorin Brașoveanu. Foarte important e faptul că pista răspunde cerințelor UE: 45 m lățime și indice de portanță 65, care permite decolarea/aterizarea avioanelor grele. Noul terminal are o suprafață de 6.300 mp și o capacitate de procesare de 300 de pasageri/oră.

PUBLICITATE

Investiția mai cuprinde, pe lângă pistă și terminalul de pasageri, un nou turn de control, un terminal intermodal pentru transport rutier (autocare, microbuze), clădiri tehnice (garaj, utilaje, uzină electrică, centrală termică), scări pentru pasageri, un sistem de balizaj, o platformă de întoarcere, două căi de rulare, platforme RESA (zone de siguranță la capătul pistei), echipamente de securitate, o unitate de pornire cu aer comprimat pentru aeronavele turboreactoare și o parcare pentru călători cu 258 de locuri. Valoarea totală a proiectul de modernizare a Aeroportului Bacău este de 15 milioane de euro.

loading...

Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

10 COMENTARII

  1. Sincer,,m-am saturat de cand se MODERNIZEAZA si nu se mai termina,??!!
    Aeroportul de la Iasi a luat o inainte si are o capacitate mult mai mare,,!!!

  2. 300 de pasageri ora procesați, e o glumă mai cred? Nu vi se pare puțin? La cat am așteptat condiții mai bune nu cușcă în așteptarea imbarcarii

  3. Ma bucur mult ca acest proiect a inceput si mai ales continua.!
    Bacaul are mare nevoie de deschidere si comunicare daca dorim sa nu ramanem izolati..
    Succes mult , putere de munca , inspiratie si la cat mai multe investitii , sa speram ca obstacolele de orice fel vor fi depasite , stim ca lucrurile nu se fac peste noapte ..
    Asa sa ne ajute bunul Dumnezeu !

  4. De ce se misca lucrurile atat de greu la Bacau?Cand e gata terminalul nu-i gata turnul de control,apoi mai dureaza cativa ani sa fie terminate pista si drumul la aeroport.

    • turnul de control nu e gata din cauza cu UTI nu au adus echipamentele necesare (care vor functiona in paralel cu vechiul turn pe o perioada de minim 6 luni)

  5. 300 de pasageri pe ora reprezinta cam un avion si jumatate, deci 3 avioane (B 737 sau A320) in doua ore; sincer, cam putin. Si daca punem la socoteala si lentoarea formalitatilor (frontiera, securitate – mai ales), cred ca ajungem la 2 avioane la 3 ore; pista suporta cam 12 – 20 avioane pe ora, deci cam mic terminalul; unde le-o fi fost mintea proiectantilor si a celor ce au facut caietul de sarcini? Ar trebui sa va ganditi mai cu seama la pasageri, la cresterea capacitatii de procesare si mai putin la banii pe care sa-i faca “prietenii” din utilizarea spatiilor comerciale din aeroport (care cu siguranta vor fi generoase si suficiente pentru sa sa “mananca si gura lor ceva”).

LĂSAȚI UN MESAJ